Petra Mede for president!

0kommentarer

Så till spektaklet vi älskar att hata. Fast jag älskar att älska det. Det är precis på min nivå när det gäller trams och musiksmak och jag älskar att kritisera och döma ut. Jo för det får man en sån kväll och ärligt talat, ganska så ofta undrar man "Hur sjutton tänkte dom här?".
 
Årets upplaga av Eurovision Song Contest ägde då alltså rum i Sverige, nämen gud så trevligt. Och det har ju aldrig hänt att ett land har vunnit två år i rad och jag är ledsen Robin, inte en chans att det skulle hända i år heller. Antingen måste man ha en grymt bra låt eller helt enkelt bara skämma ut sej så mycket som möjligt, och vår kära Robin lyckades inte med något av detta.
 
Skämma ut sej i finalen var det inte så många som lyckades med i år, Serbien hade ju tack lov åkt ut redan i semifinalen. Men ja, vi har ju Grekland. Dom skämde nog ut sej för alla andra också...herregud. Som någon hade skrivit på facebook efter finalen: "Nog för att vi visste att dom hade problem i Grekland men att det var så här illa..."
Katastrof. I mina öron var även Norge en katastrof men det verkade gå hem i Europa. Hon sjöng säkert hur fint som helst men synd att dom hade förstört låten med musik som genererade huvudvärk.
 
Bäst då?
Jo, Petra Mede och Lynda Woodruff. Jag älskar er. Så underbara genom hela denna cirkusen. Hejaheja. Nu får Danmark något att bita i till nästa år. Danmark ja, dom verkar tycka om när ESC går i Sverige. Vinst 2000 och vinst nu igen. Och en välförtjänt sådan. Bra låt som redan har fastnat på hjärnan, och helt klart snyggaste klänningen under kvällen.
Fast mina röster landade hos Ungern. Världens myslåt, den går varm på Spotify här hemma.
Avslutar med den låten tror jag. Och ett fantastiskt klipp med Lynda Woodruff.
 
 

Kommentera

Publiceras ej