Sökes: en osthyvel

0kommentarer

Det heter inte arbetslös, det heter semester. Och det var det jag hade i 3 veckor i juni. Aldrig förr har väl 3 veckor gått så fort. Men ja, jag hann ha semester några dagar iaf. Lite slapp i Halmstad några dagar är väl det jag kan kalla semester. Resten, ja... Fullt ös medvetslös? Det är lite så jag jobbar tyvärr.
 
I vilket fall som helst så passade jag på att göra en sån där rensning/inventering av mitt liv som är nerpackat i kartonger i källaren. Tyckte det kunde vara bra om jag någon gång skulle få för mej att flytta hemifrån. På riktigt för en gång skull kanske. Känns som jag har försökt ungefär femtioelva gånger. Och ändå så bara slutar det med att jag flyttar hem igen. Skoj. Eller inte.
Jaja, nån gång ska nog även jag lyckas med det. Helst inom en ganska snar framtid.
 
Så jag tyckte att det kunde vara bra med en liten genomgång. Så man vet vad man har och vad man inte har. I mitt fall är det mycket enklare att svara på vad jag inte har. Det svaret är en osthyvel.
Jag skämtar inte, det finns ALLT i dom där kartongerna. Snälla ge mej en lägenhet så jag får packa upp kartongerna.
Osthyvel ja, det ska nog inte bli så dyrt att flytta hemifrån trots allt. ;-)
 
Men det bästa med en sån här rensning är ändå allt kul man hittar, som man totalt hade glömt bort att man hade. Grejer som legat nerpackade i evigheter och som helt plötsligt får komma ut i dagsljuset.
Vissa grejer minns man och vissa undrar man vad sjutton man har hittat...
 
Jag bjuder på lite bilder från spektaklet. Som sagt, ibland undrar man vad allt kommer ifrån.
 
 
Kaoset pågår.
 
  
Fina tidningsklipp fanns gömda i lådorna. Stackars katt...
 
Jaha, och det här då? Skulle behöva lite hjälp.
Det ringer en svag klocka nånstans låååångt bak
i huvudet men jag kommer inte längre. Vad sjutton
är det här? Vill jag ens veta?
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej