Carrot Day

0kommentarer

Okej, jag måste skynda mej att skriva det här inlägget för snart är den här dagen slut. Jag förstår att ni alla undrar var det är för en viktig dag idag och det ska jag berätta.

Det är den Internationella Morotsdagen.
Jo helt sant.
 
Jag får reda på väldigt mycket viktiga saker på jobbet, det här var en av dom sakerna idag. Tur att Hilda håller mej uppdaterad. Så ja, internationella morotsdagen alltså. Den har en egen hemsida:
 
 
När jag fick reda på det här så tänkte jag mest: Vilken himla tur för jag har ju tänkt att baka morotskaka idag. Lite komiskt men det hade jag faktiskt tänkt.
Anledningen till det (nej, man måste verkligen inte ha en anledning att baka morotskaka men just idag hade jag det) är att det är min sista dag på jobbet imorgon.
Trodde jag.
Det här med framförhållning gick sådär. Men skit samma, det gör inte så mycket. Fick alltså reda på idag att jag får vara kvar april ut. Helt kalas, det passar mej perfekt. Jag trivs så bra där med min lilla skanner som morrar vid min sida hela dagarna.
 
Så vad hände med morotskakan undrar ni förstås. Jo det gör ni.
Kunde ju inte låta den goda idén bara rinna ut i sanden så nu har jag bakat morotskaka. Bara för att ära alla morötter på deras egna dag. Okej då kanske det inte var så snäll att fullkomligt mörda dom i köksmaskinen men man kan ju inte tänka på allt.
Så det blir fika på jobbet imorgon ändå. Vi får väl fira att dom inte blir av med mej.
 
Tack och hej och heja morötterna.
 

Kommentera

Publiceras ej