Always look on the bright side of life

0kommentarer

 Fastnade för serien The Bible under påskhelgen. Ja den var lite för amerikansk och våldsam och blodig för min smak men ändå väldigt bra, man ville ändå se alla avsnitt. Jag kände igen något namn här och där men oj vad jag inte kunde alla händelser och hela historien egentligen. Totalt lost...
Men aja, lite allmänbildning kanske man har skaffat sej, även om det krävdes ett par blodiga scener för det. Appropå det. Sista avsnittet av serien handlade till stor del om korsfästelsen, som var en väldigt blodig och brutal historia, och det är nästa så jag skäms lite men det enda jag satt och tänkte på var Life of Brian.
Ännu en väldigt bra film som i stort sätt handlar om samma sak som The Bible, fast på ett aningens mer lättsamt sätt skulle man kunna säg. Och ja, jag bjuder på scenen som konstant poppade upp i mitt huvud och ber samtidigt om ursäkt till Jesus. Förlåt. Men jag kan inte hjälpa det, det här är humor. Man kanske behöver pigga upp sej lite efter att ha sett The Bible och varför då inte ta den här.
 
 

Kommentera

Publiceras ej