Nu räcker det!

0kommentarer

Ja det gör det. Med snö alltså. Här trodde vi att våren på plats. Tills i torsdags när jag drog upp rullgardinen och såg ett vitt lager blötsnö ligga över marken. Tack. Jag drog ner rullgardinen igen.

Så ja, det blir inte bloggande varje dag på det här stället. Men nu har jag en halv sekund över så jag gör ett försök. Vad har hänt sen sist? Man undrar. Jag vet knappt vad jag gjorde igår. Eller jo det vet jag och det var inte roligt. Men strunt i det nu.

Vi hade inflyttningsfest och Fredrik var på besök i Lund över helgen. Synd att helger tar slut så himla fort bara. Men en fest i långkalsonger, heja på alla utom Lotta Engberg och Christer Sjögren i Melodifestivalen, götta oss i solen på årets sista vintercup och hälsa på Lisa och David hann vi med. Och till alla mina anonyma läsare så skulle jag vilja hälsa att jag saknar dom. ;-)

Jag tog en sväng till Sölvesborg och Furulundsskolan för att göra lite reklam för vårt kära LTH på gymnasiemässa där. Det gick väl ganska bra. Och det var väl som en mässa ska vara. Dom flesta smyger bara omkring och vågar inte riktigt prata med oss. En del slutar aldrig prata med oss. Man blir förbannad när godiset i skålen är slut och samla på sej pennor och nyckelband blir lite av en sport. Men det var en trevlig dag.

Sen kom dimman. Tenta-dimman. Vi skulle på något sätt överleva 3 tentor på en vecka. Så himla dåligt tajmat att den första låg dagen efter Vasaloppet. Hur tänkte skolan där? Vasaloppssöndagen spenderades i Jonathans soffa med blåbärssoppa (såklart) och nybakade scones. 90 km mellan Sälen och Mora gör sej så mycket bättre från en soffa.

Tentorna ja. Helvetsveckan tog sin början med en mattetenta. Inga kommentarer på den. Ni kan ju titta på den fina lilla musikvideon som poppade upp nåt inlägg längre ner. På den nivån var matteplugget.
Hela tentaplugget låg alltid på en väldigt fin nivå här hemma när Ruth, Ellen och jag försökte vara duktiga. Det går bra en stund. Sen måste vi ha ett tjej-möte. Och sen slutar det så här:



Pluggmotivation på topp var det ja. Min kära syster försökte även muntra upp mej lite under veckan genom att skicka över en bild på sej själv. Tack Kajsa, det hjälpte. Du borde se ut så oftare.




Tenta nummer 2, geologi betades av. Jag hann klämma in ett besök hos tandläkaren och sen var det helt plötsligt fredag och tenta nummer 3 skulle skrivas. Vägbyggnad stog på planeringen och det gick nog ganska bra. Förutom den där sista räkneuppgiften. Känns inte helt logiskt att man dimensionerar en väg så den ska hålla 0,05 år. Men vad vet jag...

En tentavecka avslutas såklart med en hejdundrandes tentafest. Sittning på Göteborgs med världens bästa klass och kvällen var räddad. Att I-arna var där gjorde det hela lite roligare och jag tror dom uppskattade våran sång om att vi saknar att ha matte med dom.

      

Som vi alla vet kostar det att ligga på topp och kvällen slutade ganska tidigt för Susanne. Av vissa outtalade anledningar så var gårdagen som sagt inte så rolig. Men det är inte varje lördag man dukar fram en lyxmiddag bestånde av en tallrik fil och ett glas resorb. Tack för mej.

Avslutar det här givande inlägget med en bild från vintern här i Lund, som jag nu hoppas är slut som sagt. Det enda jag kommer sakna är den här snögubben. Typ bästa snögubben ever.