Helg helg helg...tralala.

0kommentarer

En hel helg utan nåt vettigt att göra. Guuuuud vad skönt. Varför infaller inte dom oftare? Nej just det, jag pluggar till civilingenjör...

Men nu fick vi hela 2 dagar ledigt. Jisses, vad skulle vi göra av all tid? Ja gårdagen löste ju sej. Vi låg i soffan. Och så låg vi i soffan. Och så gick vi till affären och köpte varsin påse chips. Och sen la vi oss i soffan.

Tur att det Melodifestivalen finns. Lite synd att spektaklet är över för den här gången. Vad ska jag nu se fram emot nästa lördag. Jag har några synpunkter jag tänkte dela med mej av.
För det första, tack och lov att inte Björn Ranelid fick fler poäng. Jag skäms bara jag tänker på honom. Hur tänkte han där? Och hur tänkte blondinen bakom som tydligen tyckte det hela var en bra idé? 
För det andra, rätt låt vann. Ja verkligen. Den går redan varm på Spotify här.
Och för det tredje, hade dom glömt att planera in pausunderhållning i år? Tur att Gina var en av programledarna för hon är grym.

Idag är det söndag, om någon har missat det, och det har varit världens bästa väder idag. Vår på riktigt. Strålande solsken, lagom varmt och skönt och vindstilla...nej nu ljuger jag, jag bor ju i Lund, här kan dom inte stava till vindstilla. Men det andra stämmer.
Och vad passar då bättre än 4 mils cykling med Jonathan och Ellen? Nej precis, ingenting. Helt underbar tur, med inslag av punktering men vad gör väl det. Sista biten försvann solen, och mina krafter. Men det gjorde inget för det var så himla härligt ändå. Nåt säger mej att mina ben kommer göra lite ont imorgon.


Dagens strapats.

Väl hemma igen fick cykeln lite kärlek och jag fick oljiga fingrar. Men det hör också till våren.


Nu ska jag packa lite. Tänkte göra finbesök i Karlskrona imorgon för ytterligare några gymnasiemässor.

Over and out mina vänner.