Diggiloo diggiley...och sen öppnade himlen sej.

1kommentarer

Det spöregnade. Och så sken solen en liten stund. Och sen öppnade sej himlen en gång till. Och där kom lite åska och blixtrar också när vi ändå var igång.
Som ni all hör var det upplagt för en riktigt höjdarkväll där vi skulle sitta ute i flera timmar. Eller?
Enligt alla familjetraditioners regler var det dags för den årliga vallfärden till Brunnsparken för att se årets uppsättning av Diggiloo. För er som undrar vad det är för nåt kan jag berätta att det en schlager-show med Lasse Holm i spetsen som far landet runt om somrarna och förgyller våra kalla kvällar.
Hur som helst, man tar sin solstol, picknick och hoppas på solsken hela kvällen. Nu blev det inte riktigt så. Eller jo, solstol och picknick var med men jag började undra om verkligen juni ska få räknas till en sommarmånad. Detta efter att jag tagit på mej underställ, skidstrumpor, pannband och vantar. Och ändå frös.

Det blev i alla fall en jättetrevlig kväll i Ronneby. Vi fick lite regn på oss ja, men det gjorde inte så himla mycket. Showen var nog inte den bästa av dom Diggiloo jag sett men helt klart godkänd. Tomas Pettersson som Loreen och Markoolio som dansaren bakom är något alla borde få se.
Det enda som var lite jobbigt var att mina fötter typ frös sönder. Inte för att det är så ovanligt men ändå. Försökte rädda dom både med hjälp av mamma och med hjälp av plastpåsar. Men nej, det höll inte så länge.

Kvällen avslutades som vanligt med ett hejdundrade fyrverkeri. Och passande nog var det en alldeles klar himmel när vi åkte där ifrån. Tack för en trevlig kväll.
Avslutar med lite bilder från kvällen i Brunnsparken.


Tadaaam. Välkomna till Brunnsparken.



Mamma, Pappa och Barbro intar solstolsläge. Än så länge är det fint väder.


Partykläderna är på.


Sen blev det lite mindre bra väder.


Vantar och en kopp te. Hej svensk sommar?


Lasse Holm på behörigt avstånd.


Inte ens en fryspåse och en systemetkasse kunde rädda mina fötter.

1 kommentarer

Sara

07 Jun 2012 05:53

Men Susanne!! Hors ju pa namnet att fryspasen verkigen inte kommer att varma din fossing....men det dar med systemet-kassen fattar jag inte.visst brukar man kunna skaffa sig en beer coat av de??? Okej, den roliga humorn ar nu slut. Saknar dig!!

Kommentera

Publiceras ej