Vecka 3. Läsvecka 1.

0kommentarer

Jullovet tog slut. Åre tog slut. Skolan började.

Men det känns rätt bra att vara tillbaka. Lite rutiner att fastna i igen, träffa kompisarna och bara ha det ganska bra. Man skulle kanske kunna tro att man får en liten mjukstart sådär första veckan i skolan. ICKE!!
Kinesmatte. Kul. Nej.
Geologi med den något galna Conny. Han har under veckan bland annat hunnit med att illustrera en jordbävning genom att lägga sej under ett bord och skaka bordet tills grejerna på det for i golvet, slicka på lera och berätta om när han bygge en egen rullstensås, av frigolit, vetemjöl och en Kellogs-hund, hemma i trädgården.
Och så vägbyggnad där Andreas hade en föreläsning om hur tryck påverkar vägarna. Han skulle sen även visa hur man räknar ut olika tryck, hur länge en väg kommer hålla innan den går sönder och hur tjock man behöver bygga den. Efter att ha pratar om det här i två timmar, gett oss formler värre än hela formelsamlingen tillsammans och räknat som en tok så ingen fattade så kom vi äntligen fram till svaret; Han hade räknat fel från början. Tack.

Dag två skulle vi även projektera en ny väg. Världens längsta övning på 6 timmar tog sin början och ingen förstod nog hur vi skulle få alla dom timmarna att gå. Men shit, helt plötsligt var det en kvart kvar och man fick skynda sej för att hinna klart. En ny väg blev det, mer eller mindre lyckad. Det hela redovisades idag och jag tror vi överlevde. Snart är det dags för nästa vägprojekt. Och ett geologiprojekt på det.

Mjukstart var det ja.

Det något komiska var att typ halva klassen var borta första veckan, på diverse skidresor. Nu, andra skolveckan, är ett annat gäng iväg på skidresa. Och nästa vecka ska Conny och Andreas iväg på skidresa, det kommer bli lite jobbigt att dom är borta hela veckan. Eller? Nej då, klassen fattade inte alls piken...


Vad har mer hänt. Jo, här bor nu Ruth, Ellen, Jimmy och jag i lägenheten på Stiftsvägen. Det känns hur bra som helst och jag vet inte, men det är lite mer ordning i lägenheten. ;-)

Jag har friskförklarat mej själv efter allt vad vinterförkylningar heter, har inte tid med mer. Nu är det istället träning som gäller. DET KÄNNS BRA JA! Ska försöka hålla i det lite bättre den här gången. Nu blir det styrketräning, promenader, jogging och spinning. När isen försvinner hoppas jag på lite cykling också.
Har även en dejt med både sjukgymnasten och ortopeden inbokade. Hoppas dom har nåt vettigt att säg, vad det nu är. Har inte riktigt bestämt mej för vad jag vill att ortopeden ska säga. Operation eller inte...

Det där islagret som hade lagt sej över Lund ja. Cykla till skolan klassas numer som en hobby med risk för eget liv. Det var så här, det kom lite snö, eller ganska mycket för att vara Lund. Det var inte så kallt och snön blev ganska slaskigt. Sen cyklade alla i detta slask så massa fina spår bildades. Sen kom minusgraderna. Tack. Spårig is är underbart att cykla i. Och minusgraderna ska tydligen hålla i sej ett tag.
Jag vet att jag alltid har sagt att jag älskar vinter. Får jag modifiera det uttalandet lite?
Jag älskar vinter. I norra Sverige, där dom kan ta hand om den och där det faktiskt går att göra nåt vettigt med vintern. Typ åka skidor. Här, i södra Sverige, tycker jag inte om vinter just nu.

Avslutar det här inlägget med en väldigt fin bild jag såg igår, man undrar lite hur dom tänkte där. Och så en Blocketannons från någon som verkligen försöker sälja ALLT!
Over and out. Nu ska jag till skolan.