Tillbaka till Brottsplatsen

0kommentarer

Så var det dags för sommarens andra flytt. Inte för att det var min flytt lika mycket den här gången men ändå, det var pappas flytt och då blir man lite indirekt inblandad vare sej man vill eller inte. Så jaha, vi packade ihop och städade lägenheten i stan och tog hela picket (?) och packet och flyttade till hus i Nättraby. Det där med lägenhet var nog inte pappas grej...
Nättraby ja, hej och välkommen tillbaka. Mycket kan man säg om den där hålan men jag trivs oförskämt bra där och känner mej väldigt hemma. Och så värst långt ifrån gamla huset hamnade vi inte heller för den delen.
 
Flyttlådor är kul. I lagom mängder. Nu är det inte så kul längre. Men det börjar ta sej, det ser iaf ut som om någon försöker bo i huset. Så jag har nu övergett tredje världskriget på Långö och flyttat till Nättraby för mina sista sommarlovsveckor inann det bär av till Skåneland och Lund igen. Tur jag kan det där med att bo i väskor och lådor över sommaren...
Nu är snart en vecka i huset avklarad och det blir nog bra till lilla pappsen. Och det är rätt bra för mej med, nu blir det cykel till och från jobbet så lite duktigt kan jag känna mej när någon annan träning inte hinns med denna veckan. Förutom att väckarklockan ringer lite för tidigt på morgonen så är det rätt najs att trampa dom drygt 12km till jobbet. Efter en dusch och andra frukost på jobbet är man pigg och vaken tills det är dags att stämpla in kl 8.
 
I helgen övergav jag flyttkaoset i huset lite och parkerade för första gången i år på stranden i några timmar. Fredrik var på besök och pensionärsparet hade ju några korsord att ta sej igenom. Det gick sådär men vad gör väl det när man har Singoalla-kexen med sej.
Om det är lite pensionärsvarning på korsorden så jämnade vi ut det ganska bra genom lördagens biobesök. Med Ida som sällskap blev det Madagaskar 3. Ja man får se sånna filmer på bio för dom klockrena kommentarerna avlöser varandra och med ett par 3D-glasögon på var kvällen komplett.
 
Tyvärr tog helgen slut, verkligen hatar när det händer, och sista veckan på jobbet tog sin början. Nu är snart den veckan också slut och då väntar nya äventyr...
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej