När genväg blir till senväg

0kommentarer

Försök aldrig göra något som du tror ska gå snabbare än det andra alternativet. För då tar det 100 gånger längre tid.
Som igår.
Skulle handla när jag åkte hem på kvällen. Klockan var ganska mycket och jag ville hem och laga lite mat.
Svängde in på CityGross. Såg att dom börjat med självscanning, perfekt. Det går ju fortare, så slipper jag stå i kö när jag ska betala. Nu var det i för sej typ 2 personer i hela butiken så det hade nog inte blivit någon kö men ändå. Självscanning går ju fortare.
Ska bara anmäla mej i den här lilla förbutiken utanför, det måste man ju göra första gången man ska använda självscanning. Och där var ingen kö heller så det ska nog gå fort.
Jo tjena.
Damen i förbutiken börjar lite förvirrat att knappa i datorn. Ber om legitimation och jag ska fylla i nåt papper. Det börjar uppstå en liten kö bakom mej...
Damen får inte riktigt ihop hur det är man gör det här utan ringer på förstärkning. Efter en liten stund dyker förstärkningen upp men förvrirringen kvarstår. Förvirringen ökar nog lite och kön bakom mej har utökats lite.
Det börjar kännas lite jobbigt. Jag hade hunnit handla klart på den här tiden.
En tredje människa kallas in som förstärkning.
"-Får vi låna din legitimation igen?
-Javisst.
-Nej men herregud, vi fyller ju år samma dag ser jag nu. Hahaha"
Så skulle vi skratta åt det en stund. Kön bakom mej börjar nu bli lite för lång.
Efter ytterligare lite krångel har dom äntligen fått ihop det. Vill inte ens veta hur många gånger jag hade hunnit handla på det vanliga sättet.
Men sen handlade jag med självscanning. Oj vad fort det gick.
 
=)
 

Kommentera

Publiceras ej