Mer Norrland

0kommentarer

Min Norrlandsturne fortsatte, ungefär 30 mil till norrut.
Tog mej en liten busstur från Umeå till Luleå. Tur man inte somnade på den bussen för slutstation var Finland. Jobbigt läge att vakna där.
Anledningen till besöket i Luleå? Jo lilla lillasyster har bosatt sej där. Du kan inte flytta lite längre bort tror du? Nej just det, för då hamnar du också i Finland...
 
Tyvärr klarade jag inte av att komma tillbaka till stadsluft efter fjällvandringen och fick därmed en fin förkylningen med mej till Luleå. Så det var en ganska halvdöd Susanne som inte gjorde för mycket i Luleå tyvärr.
Följde med Kajsa till skolan ett par vändor och spanade lite, gick på upprop med ett gäng förvirrade utbytesstudenter, grillade i lite för kallt väder, shoppade för pengar jag inte har inne i stan och hade det ganska lugnt och skönt ändå. Tur Kajsas pojkvän har samma smått maniska intresse för Galenskaparna och ja, Kajsa är inte långt efter. Så ett tv-program om dom på lördagen och filmen Leif i måndags kväll. Man tackar. Claes Eriksson gör ingen besviken. =)
 
Avslutade besöket med att Kajsa och jag gick in i en stillastående snurrdörr, Kajsa gjorde bort sej på The Phonehouse och vi satt på MAX och pratade om hur nyttiga vi blivit. Ja just det ja...
Kan även konstatera att en vacker dag kommer jag att dö på en pakethållare bakom en trampandes Kajsa.
Punkt.
 
Vem är du och vad har du gjort med min lillasyster?

Kommentera

Publiceras ej