The L-road

3kommentarer

Ja precis där, på den berömda L-vägen, och resten av skolan också för den delen, har väldigt mycket tid spenderats den här terminen. Det finns lite att göra om nån undrar...

Det mesta som ska göras fram till sommaren här ska göras i grupparbeten och då blir allting lite roligare faktiskt. Första perioden skulle det läggas vägar, skrivas geologiarbete och fördela kostnader i en gemensamhetsanläggning (inga kommentarer på den) och man skulle väl kunna säg att grupp 3 typ ägde allt.  I alla fall om vi får säga det själva.
Grupp 3, bestående av mej själv, Pamp och Kelly var en väldigt fin grupp. Trots konstig hierarki och ett haglande av sexuella trakasserier hade vi det ganska mysigt. Nu har grupp 3 upphört att existera, dom sexuella trakasserierna består...

 
Kelly och Pamp planerar väg och vår fina hierarki.


Trodde aldrig jag skulle säga det här men jag saknar Pamp och Kelly en smula...
Aja, ny läsperiod och nya grupper blev det. Den här gången grupp 16, tillsammans med Jacob och Mike the bike. Nu skulle det skrivas miljöarbete, läggas avloppssystem och byggas hus.
Dessvärre lyste Mike the bike med sin frånvaro, och den tappra skaran bestående av Jacob och mej själv kämpade på med miljöarbetet och våra avlopp. Det blev inte så tokigt till slut må jag säga, heja oss. Och heja den gigantiskt stora grupp 16.


Stora grupp 16 kämpar på.

Tyvärr kände vi att vi inte ville göra resten på bara 2 personer och vi auktionerade därmed ut oss själva till övriga grupper i klassen. Lite tragiskt får vi nu meddela att grupp 16 har gått i graven. Jag saknar den också, det funkade kanoners. Och appropå Mike the bike, han hade tydligen hoppat av och glömt berätta det för någon. Hatar när det händer.
Nu grupp igen och nya möjligheter. Numer finns jag i grupp 10, även kallad Fekalier. Vem sjutton hittade på det namnet? Aja, i Fekalier kämpar Gunnar, Calle, Ruth och jag med vårt hus. Det är grymt snyggt. =)

Så var den där detaljen tentor. 3 tentor förra läsperioden, alla 3 godkända. High Five till mej. En liten avloppstenta (kiss- och bajshumorn gjorde en hejdundrande comeback under det tentaplugget kan jag lova) innan påsklovet hann vi också med och där är resultatet ännu okänt...

Påsklov ja. Sånt får man om man pluggar på LTH. Och man får ett väldigt långt och trevligt påsklov dessutom, om man inte har några omtentor vill säga... Men det tar vi sen.

Over and out!


PS. Råkade tömma min kamera och hittade bilder jag inte visste fanns från tentafesten. Får nog klämma in ett par i inlägget om just denna fest... varsågod att scrolla ner om du vågar. ;-)