Påsklov

0kommentarer

Har inte haft ett påsklov sen 2007. Dom två senaste åren har jag stått i en lift och tittat på oändligt långa köer under påsken. Det gjorde jag inte i år. Den här gången packade jag väskan och for utrikes. Hela långa vägen till det exotiska landet Norge och Trondheim. Eller nej, det kanske inte var så exotiskt men det var väldans trevligt ändå, för Fredrik var där, det dumpade ett par decimeter snö och jag hade inte 1000 saker att göra om dagarna. Jag tror det kallas semester och det satt fint. En semester med inslag av förvirrad promenad till IKEA, fin löprunda, caching i snön och en snurrande restaurang. Det blev även en fika med allas vår Clemme Clementin, alltid kul att snacka skit och gamla minnen om just dom där oändligt långa liftköerna.
Så många bilder från denna semester blev det inte. Men det var fint, jag lovar. Två bilder hittade jag iaf...

 

Tyvärr tog dagarna i Trondheim slut och efter att flygplanet fått sina vingar avspolade från all äcklig blötsnö kunde vi lyfta och flyga hem. Norge - Danmark - Sverige på typ 2 timmar (Slå det om ni kan SJ!!). Ibland finns det vissa fördelar med att bo nära Köpenhamn.


Hem från Norge och då tog också semestern slut. För det var det här med omtenta. Som dom mycket strategiskt har lagt på påsklovet. Jag åkte hem till Karlskrona och försökte gräva fram Herr B2 igen. Tjohej vad man glömmer typ allt på några månader. Integral vadå?
Gjorde så gott jag kunde om dagarna om försökte plugga, och trycka in denna underbara matte en gång till. Tyvärr var inte motivation på topp. Inte disciplinen på mej själv heller.
Åkte tillbaka till Lund i tisdags och fick träffa mina sambosar igen. Helt klart veckans höjdpunkt. Veckans lågpunkt var nog igår morse när det var dags att bege sej till Victoriastadion för att ge den där omtentan en omgång. Hur det gick? Ja man undrar... Ska vänta med att svara på det, man ska inte ropa hej förrän man har trillat i bäcken.

Nu är jag i Karlskrona igen och njuter av dom sista dagarna på det här lovet. Om ni undrar tänker jag inte plugga.

Over and out från staun!

Kommentera

Publiceras ej