Hej och välkommen till Lund

0kommentarer

Jag fortsatte mitt segertåg genom södra Sverige med ytterligare två gymnasiemässor. Eller segertåg var nog att ta i, lite lagom ansträngande halvdagar med trevligt folk runtomkring mej är nog en bättre beskrivning.
Först blev det mässa hemma i kära Karlskrona och jag passade på att åka hem några dagar. Även lillasyster hade lyckats tajma in en mässa på sydligare breddgrader så det var trevligt att få se henne också.
Det blev mässa på Arbetsförmedligen, tyvärr en lite halvtaskig sådan men vi var ett härligt gäng från Lund där som fick underhålla varandra när ingen ville prata med oss. Gott om kaffe fanns det också. Och pratglada gubbar för Försvaret som försökte värva oss, det gick sådär. Vi fick varsin penna och skulle höras av om 10 år.

Efter mässan blev det långpromenad med Sandra runt Dragsö och vi pratar som vanligt mer än vad några normala öron tål men det gör inget, för jag älskar våra promenader. Fick även tillbaka min stora blå klumpedunsbebis (även kallad lagboken) som Sandra passat ett tag.
Karlskronavistelsen avslutades med en familjemiddag, det var ju ett tag sen... Tack och hej och iväg till Kalmar tidigt nästa dag. Betydligt roligare mässa där med en hel del nyfikna elever som faktiskt villa lyssna (tror jag?) på vad vi hade att säga. Rikard och jag höll en enastående presentation om studentlivet i Lund, Kajsa och hennes kompanjon försökte göra desamma om Luleå =P

Det blev en glass i vårsolen innan tåget rullade tillbaka mot Lund.
Hoppas några nya studenter vågar söka sej till Lund efter veckans mässor.

Over and out!