Fyra centimeter ser inte så mycket ut, men det gör en betydande skillnad!

3kommentarer

Hej hopp hallå dagboken!

Eller vad man nu ska kalla det här lilla skrället som aldrig uppdateras ;)..
Lena här då, Susanne tyckte att jag hade så himla mycket tid över i hennes helvetiska planering att jag nu blev bloggansvarig för dagen, så här är jag.. Svettig å dan, men inte är någon dusch inplanerad inte..

Ja, men vart ska jag börja?
Kanske var det för exakt 70 dagar sen som det hela egentligen började..
Jag var i Åre för första gången i mitt liv och det mest för att hälsa på lilla lilla Susanne som leker med barn hela dagarna.. en vecka gick såååå snabbt, vi hann knappt med att åka skidor, dricka vatten *host*, cacha och åka pulka så 67 dagar senare så åkte jag upp ännu en gång!

I torsdags då, då började min "lugna" semester.. Susanne skulle hämta mig vid tåget, tror ni att hon var där? Nee! Inte då! Där fick man sitta i sin ensamhet å titta på bortkomna norrmän, schyrre på den!

När hon väl kom så fick jag helgens mycket välplanerade schema, ja för inte kan vi träffas utan att göra en miljard saker på tre sekunder.. Så här ska nu få se lite av Susannes mer organiserade sida:

Torsdag:
14.14 Tåget kom
15 Mat
16-18 Hyra skidor, fixa liftkort, handla mat (köpa Ahlgrens bilar, 2 för 25 eller 2 för 30?), Systemet & Apoteket... Lugna gatan som ni hör ;)


19 Personalfest, Susannes första pinsamma incident med bilen.. Istället för att lyssna på mig och gasa hela vägen upp i backen så slutade hon... och fastnade i en snödriva.. :D

22 hem och dö, somnade innan jag ens hunnit landa på kudden, skön start på semestern där Suss ;)

Ja och så fortsatte det, förstår inte hur man kan planera så himla mycket, men nice är det :D

Hmm, mer pinsamma incidenter är väl det som jag mest hade tänkt ta upp..

Tex så kom det idag fram att: fyra centimeter inte ser så mycket ut men att det gör en betydande skillnad.. T tänkte på innebandyklubbor, jag tänkte på helt andra saker ;)

En annan sak är att om man fiser i en inglasad farstu och sedan stänger dörren så tjuter Susanne så mycket av skratt att det inte går att prata med henne på tio minuter.. Inte heller hennes far som skrattade minst lika mycket utanför farstun utan att ens veta varför ;)

För att inte tala om att det någonstans sades att man får flytningar av att titta på barnvantar? Den där förstår inte jag, men skrattade gjorde vi ändå..

Under en sådan här Lena-Susanne-dejt så kommer det även fram gamla historier.. Som den gången då Susanne skulle duscha hemma hos mig... Hon försvinner in i badrummet.. 10 min senare så öppnar hon dörren å frågar lite försynt: "Lena, hur får man vatten i slangen?".. Inte lätt att duscha hos mig alltså, hon trodde ett tag att hon skulle behöva ligga ner i badkaret med huvudet under kranen.. Vilket jag utan tvekan hade velat ta kort på och sedan facebooka ;)



Men ja, vad har vi mer hunnit med?
Vi har åkt en massa skidor!
Vi testade att åka offpist, det slutade mindre bra då jag åkte rakt in i en gran.. Susanne välte en hund... Och Kajsa filmade det hela.. Å så klart facebookades det innan det ens hade hänt.. Fb kommer bli vår död! ;)

Vi spenderade en kväll till pulkaåkning och caching..
Pulkaåkningen slutade i att Susannes bil blev bortbogserad av en traktor rakt framför våra ögon, utan att vi märkte det.. Heja oss!
Cachingen gick kalas.. Fick användning av skyffeln i bilen, då en av cacherna behövde grävas fram :D



Samma skyffel fick även användas då Susanne tog en andra tur i diket med bilen ;)
Alltid värt att nämna så här i förbifarten så att alla kan skratta lika mycket som jag har gjort..
Att pappa Susanne avslutade hela besöket med att säga:
-"Susanne, ta det försiktigt med bilen!" säger väl något om hennes körkunskaper :D..




Ja, jag hade kunnat fortsätta att skriva i 300 år om den här helgen..
Men för att spara på lite till min egen blogg, som jag inte har men som Susanne vill att jag ska skaffa, så tänker jag avsluta det hela med mina två favoritbilder..

BILD NUMMER ETT ÄR BORTTAGEN PGA FRUKTANSVÄRT MOTIV OCH TEKNISKT FEL!!!





"Se ut som om att du skiter"-bildtagning i bussen!



Oj! Nu får jag skynda mig att uppdatera det här för annars så kommer Susanne slå mig, för hon sa just: Ladda inte upp någon av bilderna där jag sover, för att de är groteska... CHECK på den! :D

PUUUUSSS!!! / Lena

3 kommentarer

Lindasp

29 Mar 2011 21:53

hahahahahahahah Lena xD

Lena

30 Mar 2011 11:49

That's me ;)

tjockmongot

31 Mar 2011 00:08

guh vad dålig uppdatering det är i din blogg ;)

Kommentera

Publiceras ej