Tingeling tingeling och dom fattar INGENTING!!!

3kommentarer

Massinvasionen från öst är här. Det kan vara den värsta veckan på hela säsongen. Med pälsmössor, guldkläder och vodkaflaskor stövlar dom in och tar över precis allt. Stugor, liftar och backar. Och det bästa av allt, dom begriper inte ett ord engelska. Jag älskar det här. NOT! Och som extra grädde på moset har jag pyntat mina ben med några nya blåmärken, det är så skönt med flaxande stavar överallt.
Har totalt gett upp att ens försöka prata engelska med dom. Jag pratar svenska med allt och alla just nu, det har samma effekt. Det är ändå med ett brutalt överdriver kroppsspråk man kanske kan göra sej förstådd.
Nu tar vi några djupa andetag och håller ut nästa vecka också. Sen har dom åkt hem. 

Bjuder på den enda frasen man behöver kunna (uttalet är lite tveksamt):

стоять последним в лифточередь - Ställ dej sist i liftkön.




3 kommentarer

Ingo

08 Jan 2011 18:26

Shit, jag trodde jag ogillade ryssar. Jag kanske är lite skonad i Hermelinen då ni andra lärt dom att åka lift. Men jag skulle aldrig köra förberget/Järven, idiotåkarnas högborg.

Lindassssp

09 Jan 2011 00:07

Vi överlever de här veckorna tillsammans, Sussp :)

Susanne

09 Jan 2011 17:45

Det gör vi Lindasp, utan tvekan. Vi är ju liksom bäst. På allt!

Kommentera

Publiceras ej