Det är inte så pjåkigt vid Vättern

0kommentarer

Jag vet inte riktigt vad som hände i år men jag var helt opepp på hela midsommargrejen. Kände inte alls för att fira midsommar över huvudtaget. Försökte övertala mej själv att jag faktiskt ville fira midsommar. I Örebro eller Skåne löd förslagen i år. Men nej.
Jag som inte brukar banga en midsommarfest. Och jag har haft skitkul alla åren, tro inget annat. Trots krashade datorer, snefyllor och oändligt många myggbett. Men jag är ledsen mina vänner, jag kanske börjar bli för gammal... ;-) 

Så istället packade jag väskan och satte mej på tåget mot Vätterns södra spets. Jönköping är inte så tokigt. Där blev det sen en alldeles lagom midsommarhelg hemma hos Lena och Emil. Och typ 3 personer till. Det räckte utmärkt.
Midsommarlunch i det något trånga köket, jordgubbar och mys i solen och till sist grillning och tjejsnack hela halva natten på Vätterstranden. Jo jag tackar.

 

 

Midsommardagen lekte vi turister i Jönköping. Eller vi såg nog ut som det iaf när vi studerade den ena kartan efter den andra. Inte alltid så lätt när kartorna var flera 100 år gamla. Men som vanligt var vi ute på spännande uppdrag och vi hittade både det ena och det andra.

  



På söndagen åkte jag hem. Inte ett spår av bakfylla så långt ögat kunde nå.

Over and out!

Kommentera

Publiceras ej