Förbannade fjäderfä

5kommentarer

Jag tycker jag har varit duktig här den senaste tiden med träning. Löpning, längdåkning och gymmet i en härlig blandning. Men nu känner jag att jag kanske får tänka om. Eller åtminstone skaffa en hagelbössa. Anledningen till detta filosoferande ser ut så här:

När jag är ute och springer här så är det vägen mot Huså som gäller. Det finns inga andra vägar att springa på men det funkar finfint, både till intevaller och distans. Häromdagen snörade jag på mej mina älskade ice-bugs som vanligt och gav mej ut. Jag springer halva passet, vänder och ska springa hem igen. Då kommer det en stor svart fågel och sätter sej mitt i vägen. Jaha tänkte jag, han flyttar sej väl. ICKE!!! Den där förbannade fågeln vägrar släppa förbi mej, jag får inte springa förbi honom. Om jag försöker så börjar han jaga mej och nafsa efter mej med sin otäcka näbb. Efter ett tag blir jag ganska trött på den katt-och-råtta-leken och börja skrika "lägg av", "försvinn" och andra lämpliga kommandon. Helt utan resultat. Fågeln blir lite mer närgången och aggresiv och jag börjar få lite smått panik, känner inte riktigt för att bli söndertuggad av den där. Så jag börjar ropa på hjälp eftersom jag hör längdåkarna en liten bit bort bara. Men nehe, ingen kommer till min räddning och där står jag och halvgråter mitt i vägen med en galen fågel framför mej. Efter vad som kändes som en halv evighet dyker äntligen en bil upp och lättnaden kom över mej. Den snälla damen i bilen plockar upp mej och berättar att det där är en tjäder och dom ska man akta sej för. Jaha, tack för informationen...
Hem kom jag, även om träningen blev lite kortare än planerat.
Adjöss!

5 kommentarer

Ida

07 Mar 2010 11:28

Jag kanske ska ta och skicka upp luftgeväret =)

Karna

08 Mar 2010 12:58

Ida, gör det!



Då kan ju Suss frysa in den och bjuda oss på tjädermiddag senare i vår :D

Petra

09 Mar 2010 11:20

Hahaha!

Fy fan va roligt Susanne!

Marita

15 Mar 2010 23:55

Jag har också stött på en tjäder i skogen, skulle fram till en kontroll där en galen tjäder bevakade sitt revir och ville inte att jag skulle komma i närheten. Det var uppe i Östersundskogarna och jag var 14 år. Jag blev livrädd då den jagade iväg mig och jag sprang gråtande därifrån. Ingen trevlig upplevelse alls... Hoppas allt är bra med dig annars. Vi har haft en kanonfin sommar här som börjar gå mot sitt slut. :(

Har besök av kompisar i drygt två veckor och det är sååå roligt :). Ha de gott! Kram

Ingo

21 Mar 2010 20:34

Haha, helt underbart!

Den skulle nog inte kunna skada dig så mycket. Slå den med en plogkäpp så hade den nog gett upp annars kunde du fylla frysen. Tjäder är sjukligt gott :)

Kommentera

Publiceras ej