Svettigt värre

1kommentarer

Okej, ja det var en hemskt lång och kall vinter här i södra Sverige. Har jag hört. Det var mer snö här än vad jag hade uppe i Åre. Men måste vädergudarna kompensera det hela på detta sätt? 30 graders värme och stekande sol dag efter dag efter dag... Nej jag vet, man ska inte klaga. Och det är klart att jag gillar sol och värme. Men det finns en gräns. Min går nånstans vid 25 grader. Det här börjar bli olidligt. Jag är inte gjord för sånna här temperaturer. Ge mej 10 minusgrader och en halvmeter snö är jag vad känner just nu...

På jobbet går det på halvfart för tillfället tycker jag. Vi skyller på värmen. Och på att det är semestertider. Tack och lov är det ju ganska svalt inne på jobbet iaf, ac är fina grejer. Ibland fungerar den dock lite väl bra så när folk börjar ta med sej underställ bara för att inte frysa inomhus, då har det gått för långt. Annars får man gå in till VB och svalka sej en stund. Där var det bara 25 grader idag.....

Träningen går lite si så där just nu. Jag pallar inte. Bara efter att ha tagit på sej träningskläder och knytit skorna så rinner svetten värre än Niagarafallen. Idag joggade jag en kvart. Sen gick jag hem.


Nu ska jag sluta gnälla tror jag.
Imorgon blir det Skåne-tur med mammsen vilket ska bli very very najs. Det är en fin sommartradition vi har hittat på. Sjöbo och orienteringstävling i Brösarp står på planeringen.

Adjöss och tack för fisken!

1 kommentarer

Kristin

13 Jul 2010 20:48

Jag råkar faktiskt tycka ditt gnäll är helt okej Susanne. Kan i och för sig bero på att jag känner igen mig. 25 grader är mer än tillräckligt, och om träning var jobbigt innan, så är det nu, smått ogenomförbart! Ge oss ordet som inte finns, lagom :)

Kommentera

Publiceras ej