Köldknäpp nummer två

2kommentarer

Först och främst ska jag börja med att citera Robert Gustavsson/Tony Rickardsson:

Och Carolina Klüft som råkar trampa lite snett och stuka foten. Fruktansvärt otäcka bilder. Det vet jag ju själv hur jävla ont det kunde göra, på den tiden jag hade fötter.

Det är så jag känner mej. Fötterna har totalt fryst sönder och ibland undrar man om dom sitter kvar över huvudtaget. Vi får väl se om dom tinar framåt vårkanten.


*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*


Annars är det fullt ös här i Åre. Jobb, skidåkning, träning och så har jag hunnit med en fin förkylning också som resulterade i min första hemma-från-jobbet-dag. Men nu är jag back on track igen och allt är kanon.

Den senaste tiden har följande hänt:

* Mitt internet har dött. Skitkul. NEJ. Tur jag har snälla sambos om vill låna ut sitt internet lite till mej. Och nytt är på väg till mej...hejaheja.

* Köldknäpp nummer två är här. Åh vad det är skönt och jobba när termometern har kämpat sej ner till ca 25 minusgrader. Det är nånstans här som fötterna ger upp.

* Jag och Rebecca har fått en sambo till, Ida har flyttat in. Mycket trevlig tjej tycker jag. Idag stickar hon strumpor utan häl och igår frågade hon "Vem är osten?". Ja okej, lite internt där kände jag...

* Lagom till att Ida flyttar in så ska jag flytta ut. Nu till helgen blir det flytt till Blåkulla där jag ska bo resten av säsongen. Jag är lite trött på att pendla så mycket till jobbet så Blåkulla blir perfekt. Och så bor där ju en hel drös med goa människor.  Så imorgon blir det till att försöka packa ihop alla mina grejer här på Torpet. Lycka till Susanne, du har ju inte alls spridit ut dina saker till max.

* Pärlan klarar kylan galant. Det är lixom lite mer spänning i vardagen utan motorvärmare, garage och garanterad parkeringsplats. Men startar gör han. Igår var jag ute och rastade bilen lite dock. Han vill köra lite längre sträckor ibland för att inte totalt frysa ihop. Så vi tog en sväng till Järpen. Enda problemet är väl egentligen att bagageluckan har frysit igen. Jag stog och kämpade en halvtimme igår men tyvärr, den vill inte. Kan bli mycket intressant nu i samband med flytten känner jag...


Allt för nu tror jag.

2 kommentarer

Vilma

11 Feb 2010 19:42

Kul att du satt in bilder på dina söta kusinbarn. Nu är mormor här och vi har varit och shoppat i Vällingby. kram på dig från Vilma

J

16 Apr 2010 22:21

Snacka om att du bytte upp dig. Från Torpet till Blåkulla! Om det huset kunde tala... :)

Dra med dina vänner till facebookgruppen, "Vi har alla bott på Blåkulla"



Lev å må..



Johan

Bodde på Blåkulla (som då var blått)

sä 00-01,01-02 & 05-06

Kommentera

Publiceras ej