Mot Lapphelvetet!

0kommentarer

Nej, det menar jag inte. Jag tycker om norrland. Det är bara lite långt dit. Tur att man kan mellanlanda längs vägen...


Hejdå Nättraby.

I onsdags morse hade jag fått in allt (hur länge ska jag vara borta egentligen?) i min kära bil och satte kurs norrut. I Norrland heter det snökaos när det kommer 1 meter snö. I Blekinge heter det snökaos när det kommer 2 cm. Det finns vissa anledningar till det här. I Blekinge kan vi inte ta hand om det. Vi slänger ut massvis med salt och tror att allt löser sej. DET GÖR DET INTE! I alla fall så fick jag ploga själv (kändes det som) halvvägs till Kalmar. Sen var det huuuur fint som helst. Massor med snö som gnistrade i solskenet och det var lite svårt att fatta att det faktiskt var Småland jag körde igenom.

Efter många timmar och ett mycket trevligt stopp i Norrköping hos Jifer och Sigge som kom jag äntligen fram till Uppsala och hotel Karna. Tyvärr var inte Karna hemma men tack och lov att hon har så trevliga och snälla vänner som lagar mat och tar hand om mej. Tack Ludde!

Tanken var att det skulle tränas lite under dagarna i Uppsala men nej. Vi hade fullt upp med förkylningar, sömnbrist, nostalgi med bla Borgen - The Movie, pysselhörna och besöka alla sportaffärer.

På fredagkvällen stod middag med Ludde på planeringen. Som vanligt blev det megastressigt och det slutade med att vi sprang genom snön för att hinna med bussen. Väl framme vid busshållsplatsen vet jag inte riktigt vad som hände. Men det stod visst nån där vi kände igen. Vet inte om det blev megachock eller mer "jaha, är du äntligen här nu" men som två fån fick Karna och jag inte fram många ord. HEJ LEEEEENA!!!  Vi älskar dej.

Middag blev det, en mycket trevlig och fnittrig sådan. På vägen hem kunde vi inte låta bli att leta lite i snön vid bibliotket. Men nej, det gick inte denna gång heller. Kvällen avslutades på bästa möjliga sätt; GLEE.

Lördag och nu blev det faktiskt lite träning. Eller ja, snöpulsning med karta är nog bättre ordval. Men de var en ganska trevlig tur i skogen. Fast bäst var såklart bastun efteråt, när vi väl fått igång den... Under kvällen blev det middag och lekar med ett gäng glada orienterare. Alltid trevligt med lite OL-Teamsreunion också. Jag lovar att dyka upp på tvångsfikan nästa gång. =) Men det bästa var ändå tåg-stjärtlapps-åkningen i den väldigt stora backen. Efter ännu mera Glee somnade jag gott på världens bästa hotel.


På bra humör innan träningen.



Leka leka leka...



Åååh här kommer stjärtlapps-tåget. Tur Elin puttar på.



Tåget spårar ur...


Söndag blev ännu en lång dag i bil men Pärlan kämpar på bra och nu är jag här. Framme i Åre och mitt hem Lilla Blåkulla. Sambo Elvira är på plats och sambo Alexis kommer snart hoppas vi.

Allt för nu.

Kommentera

Publiceras ej