Jobba jobba jobba. Eller?

0kommentarer

Så var jobbet igång med full fart. Eller nej, nu ljög jag. Fy sören vad lugnt det är. Lugnet före stormen kan man också säg. För nästa vecka blir det nog massinvasion av gäster. Så man kanske skulle passa på och njuta av lugnet? Men dagarna är lite sega... Första dagen igår, i Nalleliften. Det hela gick utan större katastrofer, Olle tyckte vi behövde lite lussefika och jag är fortfarande för kort i rocken för att flytta medbringare. Tack Peppe för hjälpen.
Idag fick jag umgås med Vargen. Det är som vi alla vet en väldigt speciell lift. Men Micke höll sej borta och Stefan var på bra humör så allt gick bra. ;-)  Årets skidlärargäng var och hälsade på lite i förmiddags, mucho trevligt med kända och okända ansikten. Resten av dagen var lugn, jättelugn. Elvira kom och pratade bort lite tid, fortsatte knata på med min bok och så hade jag två förvirrade elektriker på besök.
Imorgon blir det Vargen igen. Om jag nu gjorde rätt när jag satte den på laddning...

Nu är det kväll och jag börjar få ner pulsen igen efter handbollen. Nej jag har inte spelat. Men tittat. Herregud. Okej att svenska herrar att kända för att spela magsårshandboll men damerna kan minsann dom också. Ni vet när det blir så spännande till slut så man knappt kan titta. Man studsar som en gummiboll i soffan och skriker aningens mer än vad tv:n förtjänar att höra. Tyvärr räckte det inte hela vägen idag. Ny match imorgon.

För övrigt blir det ganska mycket tv just nu. Eftersom jag varit halvt arbetslös under hösten fördrev jag mycket tid med att titta på tv-serier. Och nu kan jag liksom inte sluta. Jag måste ju titta klart på mina serier.
Idol och Så mycket bättre slutade i helgen. Så nu är det bara På Spåret, Starke Man, Robinson, Våra vänners liv, Grotesco, Böda Camping och Pensionärsjävlar kvar.
Och jag som typ aldrig har kollat på tv, jag är lite chockad själv. Hördet nåt rykte om att Fångarna på fortet snart ska börja igen förresten, inte bra inte bra.

Over and out.

Kommentera

Publiceras ej