En vecka i Örebro kan vara blöt, lerig, kämpig och alldeles alldeles underbar!!

0kommentarer

En veckas semester på hela sommaren. Dom flesta skulle nog spendera den på stranden. Ta en liten resa till nåt varmt och soligt. Ligga i hängmattan med en bra bok. 

Men det finns 16069 människor som gjorde något helt annat. Dom packade stövlar och regnkläder. Klaffsade i lera upp till knäna. Blev dyblöta av allt regn. Cyklade omkring som tosingar i en främmande stad. Försökte förstå karta och kompass i en stenig skog. Käkade pasta och havregrynsgröt. Hade det mysigt värre i tält och husvagnar på en lerig åker.

Är dom helt dumma i huvet kan man undra?  Nej, dom är orienterare och veckan kallas såklart O-Ringen. Eller 5-dagars. Kärt barn har många namn.


Har ingen aning om vem mannen är men tycker det var en himla vacker bild. Beskriver veckan ganska bra.



Fast jag ska börja med en rättelse av mej själv. Alla bodde inte i tält och husvagnar. En del hade det ganska bra inomhus. Lite oförskämt bra om jag ska vara ärlig.
I det stora huset på Hemvärnsvägen flyttade vi in, familjen bestående av Erik, Jonathan, Linus, Ola, Patrik, Petter, Kristin, Rasmus och jag själv.
Efter att ha bott i husvagn eller på luftmadrass i någon skabbig klubblokal dom andra åren var det här ganska ganska så najs. Det var ju nästan så vi övervägde att inte tvätta kläderna till sista dagen, då ska man ju enligt alla regler och traditioner lukta apa.

 

  



Familjemiddag varje kväll.



Terrängen i Närke är intressant. Svårt, stenigt och böikgt. Och så superfint på sina ställen. Kul hade jag även om det bara blev 3 etapper för mej i år. Att jag alltid lyckas lägga mina förkylningar under O-Ringen. Medeldistansen gick helt klart bäst, riktigt rolig terräng och bana. Tredje etappen kan vi glömma. För jag hade förmodligen glömt min hjärna. Givetvis sprang jag med gps-klocka just denna dag och den enstående rutten finns att beskåda på RunOway.

  

Vädret var väl kanske ingen hit. Men det ska tydligen vara så när O-Ringen går i Närke har jag hört. Ösregn alla dagar utom 2. Underbart. Tacka gud för människan som uppfann regnkläder. Och bastun. Och hemmabio i källaren.

Av dom där 16069 startande så var det 5 personer som det var lite extra kul att träffa. Nämligen Familjen Key från Melbourne, Australien. Min och Idas "familj" som vi våldgästade för glatta livet under några veckor förra vintern. Lika galna och underbara som vanligt. Det måste bli ett besök till Australien igen...

Vem vann då?
Ja det kan man undra? Simone vann, inte så oväntat. Kipsen vinner pris för snyggast design. Petter vinner pris på att snacka mest skit. Jonathan vann bästa placering i huset med sin 10:e plats. Jag och Linda vann definitivt inte på crocket. Erik vinner tävlingen på att hitta bäst boende. Ola och Linus vinner tävlingen mest nedlagda blogg.

  

Och vinner man inte någon av dom fem första etapperna så får man ju helt klart se till att vinna sjätte. Och det tror jag vi gjorde, allihopa. Pizzakväll, förfest, taxi, Martin Stenmark i regnet, fullt ös medvetslös till härlig ol-teams-musik, promenad hem i lera, efterfest i jaccuzin (nej förlåt, bubbelkoppen) och sen däckade jag och Karna i barnrummet bland vita gitarrer och blomhattar.

Typ världens bästa sjätte. Typ världens bästa O-Ringen. Tack familjen!!!  Ska vi börja leta hus till Hälsingland
2011? 

    


Kommentera

Publiceras ej