Hello sunshine

0kommentarer

Så börjar vi en ny vecka mina vänner. Inte för att jag känner någon skillnad mellan helg och inte helg. Jag gör ju samma sak alla dagar, nämligen ingenting. Enda skillnaden är att på helgen är det fler människor hemma när jag gör det.
Det här helgen har ändå gått rätt fort.

I fredags blev det först stan där jag sprang på min kära morbror så det slutade med fika. Hem en sväng och sen stan igen för nästa fika. Det här är verkligen inte hälsosamt men vad sjutton ska jag göra? Fika nummer två intogs med Ida, Mange och Manges kompis Johan (?). Det var en mycket trevlig fika på en uteservering där temperaturen bara sjönk och sjönk... Sen sa vi hejdå till dessa män i uniformer (mmm, män i uniformer lixom, haha) som nu befinner sej i Somalia där dom ska jaga pirater i några månader. Jag hoppas verkligen allt går bra.

Lördag och mormor kom på besök. Det blev middag och våfflor och en promenad i det underbara vädret. Är lite besviken att jag inte fick åka på hennes rullator, det hade varit spännande... 

       
Lite bilder från promenaden. Ja, jag bor på landet. Eller typ i alla fall. =)

På kvällen åkte jag och hälsade på Patrik. I vanlig och underbar ordning bjöds det på te. Jag är ingen te-drickare men det där var riktigt gott. Jag plågade honom med massa bilder från resan innan vi bänkade oss och kollade på The Ghost. En film från 1990 med Patric Swayze, Demi Moore och Whoopi Goldberg. En perfekt film för en lördagkväll och jag behövde ingen förklaring efteråt. 
Vi hann även med diverse trams på youtube. Alla borde verkligen spana in Charlie The Unicorn och Simons Cat. Det är humor på hög nivå. Hur hög nivån nu kan vara kl 2 en lördagnatt. =)

Söndag och huvudvärk utan dess like. Ska bara än en gång oberservera här att jag bara druckit te kvällen innan.  Spenderade större delen av dagen med Twilight. Boken alltså. Nog för att filmen är helt underbar men boken är ändå så mycket bättre. Sen blev det hockey för hela slanten. Först brons-matchen där Sverige tack och lov vann över USA, och sen även finalen mellan Ryssland och Kanada där Ryssland knep guldet för andra året i rad. 


Over and out!


 

Kommentera

Publiceras ej