Göteborg

1kommentarer

Goddag mina vänner.

Så var det måndag igen. Det kan nog bli en rätt trevlig vecka det här men det tar vi sen. Ska börja med att berätta om förra veckan som var helt kalas.

På onsdag förmiddag tog jag mitt pick och pack och begav mej mot Göteborg. Oj vad roligt det är att sitta själv på tåget i 6 timmar. Nej. Men den som väntar på nåt gott...  Väl framme våldgästade jag Theresia och Daniel. Där blev det pannkakor och  promenad men tyvärr inget Greys. Theresia ska nämligen inte se ett enda avsnitt förrän det kommer ut på dvd-box. Mysko vanor. =)

Efter en trevlig kväll flyttade jag hem till Mika där jag bosatte mej i några dagar. Herregud vilka mysiga dagar. Jag hade det hur bra som helst. Vi babblade av oss långt in på småtimmarna innan jag somnade gott i en förvånansvärt skön tältsäng.
Torsdagen började med ett nytt fenomen i mitt liv, frukost-date. Carro och Elin dök upp och det blev en jättemysig frukost med eller utan stol. Jag och Mika fortsatte dagen med att åka till Världskultur-museet. Heja oss lixom. =) Det var faktiskt riktigt intressant. Där visades utställningar om bla Bollywood och plundring av gamla utgrävningar. Enda nackdelen med museet var alla oranga barn. Det kryllade av barn och alla hade varsin orange tröja som det stog "Jag är ett framtidsfrö" på. Vi kände oss lite felplacerade. Men vi hade en trevlig stund trots lite problem med hissåkandet.

   

På kvällen var vi duktiga och plaskade runt i simhallen en stund med Mikas arbetskompisar. En hel kilometer simmande vi utan att drunkna. Fast ja, det var nästan så vi ville drunkna... Efter lite underbar bastu typ dog vi på bussen hem och hade sen världens bästa slapp-kväll. Lite mat, chips och film som vi efter mycket om och men fick igång (tänka sej, dvd-spelaren krävde att sladden var i) och kvällen var räddad. Vi förgyllde kvällen ytterliggare med massor av Britney tills vi somnade med "Hit me baby one more time" fastlimmad i hjärnan.

Fredag och Mika for iväg till jobbet en stund. Jag begav mej till stan och umgicks med min vän Snygg-Tim. Vi hade en trevlig förmiddag med bla blakong-solning och lunch. Vi uppdaterade varndra på diverse skvaller om folk vi känner. Sånt är kul. =)  Mötte sen upp Mika och vi for hem till Kålltorp en stund och gjorde absolut ingenting en stund. Powernap är världens mest underskattade hobby.  Så blev det kväll och även Martin kom på besök till Götet och flyttade in hos Mika. Jag mötte upp med mamma och min kusin Petra som även dom dykt upp i Göteborg. Det blev lite dricka på en mysig uteservering. Men vad sysslade dom egentligen med i källaren brevid? Porrklubb var det mest troliga vi kom fram till. Vi får väl helt enkelt ta Petras party-buss dit nångång och kolla läget. Haha. 

Sov sen väldigt gott i den mysiga tältsängen, med ett litet avbrott då fröken Larsson stövlar in och välter flaskor till höger och vänster. =)  Lördag och dags att göra stan med mamma och Petra. Efter att ha kånkat min väska över hela stan och till  slut landat i Mölndal så blev det stan. Vi hade en trevlig dag i mysvädret. Det blev lite shoppat och min arab-muffins följde med mej hela dagen. Men självklart fanns det ju en anledning till att vi var i Göteborg. Göteborgsvarvet om någon hade missat det. Blev så sugen att springa när jag var där, nästa år SKA jag springa igen. Det var lite svårt att se folk jag kände med tanke på att det var 42000 startande. Hejade iaf på Svilling x 3 och så Kajsa. Hon överlevde. Bra kämpat.

   

Kväll och dags för partaj. Först blev det pizza i Mölndal med mamma och Petra. Den här släkten är inte helt normal. Skrattanfallen avlöste varandra där jag satt på sängbordet och åt. Lars-Magnus skulle bara veta. =)  Sen blev det förfest hos Daniel och Branäs-folket strömmade in. Jag tror det är helt omöjligt att ha tråkigt med er. Jag fick trots protester kolla på min älskade Eurovision. Heja Norge...=)  Vi drog vidare in till stan och efter både matpauser och pissepauser hamnade vi på Trädgårn. Där hade jag en riktigt rolig kväll. Inga andra än Branäs-tjejerna förstår tjusningen att svänga loss till Cotton Eye Joe. Haha.  Tack för en underbar kväll och hel helg också för den delen. Hoppas vi ses till Midsommar igen.

    

Söndag och helt jädra dödstrött. 4 timmars sömn är inte tillräckligt och var mamma verkligen uppe mitt i natten och fönade håret? Haha... Vi städade så fint åt Lars-Magnus i Mölndal, plockade upp Kajsa och landade på IKEA i Kållered. IKEA är alltid IKEA. Helt kalas med andra ord. Vi lyckades trycka in en del i det redan fulla bagaget och sen började resan hem...

Göteborg är en finfin stad. Jag borde åka dit oftare.
Tack och hej för denna gången.

1 kommentarer

Anonym

19 May 2009 22:34

ja, du borde åka hit oftare. nästa gång tar vi "vodoo"utställning och coloseum (STAVN?!) ;D

Kommentera

Publiceras ej