Midsommar 09

0kommentarer

Det får bli ett par rader om denna finfina helg. Branäs-människor är härliga människor. Jag tror inte att det går att må dåligt med er. Jag är alltid så glad efter våra sammankomster. 
Efter en liten, men ack så obligatorisk, sväng på lövmarknaden (Karlskronas nationaldag för er som undrar) så begav jag mej till Göteborg. Fick sällskap i bilen, Lina åkte med. Tack för det, vi hade en trevligt biltur med många intressanta samtal.
Det blev några felkörningar innan vi lyckades hitta rätt i götet men herregud, vi är ju från landet... Jag flyttade in hos Mika och torsdagkvällen spenderade vi bilen. Vi skulle nämligen åka och hämta en tavla som Mika köpt på blocket. Nu var det det här med att hitta rätt igen. Det gick ju sådär... Jaja, bättre sent än aldrig hittade hem vi till tavlan och allt var i sin ordning.
Fredag och Midsommarafton. Mika, Sanna, Manal, Josefine och jag började med en sväng på stan. Nordstan är ett trevligt ställe. VI fortsatte sen med det vi är bäst på, matshopping. Haha. Jag förstår inte hur vi lyckades igen. Med att handla så galet mycket mat alltså. Men jaja, vi gick ju inte hungriga under helgen iaf.
Det blev lunch med brudarna innan vi gick hem och dog halva eftermiddagen. Till slut blev det liv i oss igen och vi pallade oss hem till Theresia och Daniel. Dumma svenskar som vi är så skulle hela gänget ut och grilla. Att det var kallt och risk för regn tog vi ingen som helst hänsyn till. Vi begav oss till en park och parkerade helt enkelt där en stund. John, Malin och Chrille var lite mer förbredda inför grillningen än vi andra men äsch, vi fick mat vi också efter en stund. Engångsgrillar är för övrigt väldigt opålitliga.
Jag tycker vi hade en rätt mysig stund där men vi fick ge upp till slut. Det blev kallt och ja, det började även regna senare på kvällen. Vi höll oss ínomhus resten av kvällen och roade oss med lekar av diverse slag. Äta godissnören är en favorit. Och däckar man så får man skylla sej själv, så det så.

           

Lördag och efter lite frukost på eftermiddagen nångång stog Liseberg på planeringen. Vi delade upp oss i åkarna och ickeåkarna. Vi ickeåkare var istället väldigt kulturella och gick både hela Hedersplatsen och på Evert Taube-museum. Heja oss. =)  Jag hade en riktigt trevlig dag som avslutades med bio och passande nog Baksmällan, midsommardagen till ära. Vilken helgalen rolig film det var. Den kan vi skratta länge åt.

       

Söndag och vilken brakfrukost vi fick. Pannkakskalas hos Daniel och Theresia. Bästa frukosten på länge det där, tack så hemskt mycket mina vänner. Tro det eller ej, Theresia och jag gav oss sen ut på en löprunda runt Härlanda Tjärn. En alldeles lagom runda blev det i ösregnet. Härligt!! Det blev sen lite mat, ja mat hade vi ju så det räckte, innan jag plockade upp Lina och vi begav oss hemåt.

Tack för ännu en kalashelg med detta gäng. Ni är för goa!  =)

Kommentera

Publiceras ej