O-Ringen 2009 - vi kan inte ens stava till det...

0kommentarer

Herregud vilken vecka. O-Ringen är verkligen årets höjdpunkt. En hel vecka med skoskav, svett, luftmadrass i en skabbig klubblokal, regn, mat i massor, lera, långa uplopp och världens bästa människor. Ni hör ju själva, bättre än så här blir det inte. =)

Jag gjorde som jag brukar göra på O-Ringen och flyttade in i fiendeland, med andra ord på OK Orions förläggning. Men presseningrum har blivit lite av en tradition. Ida, Linn, Jifer, Julia och jag hade så mysigt så i vårt totalat oljudisolerade rum under veckan. Det var dock lite klasskillnad på sängarna i vårt rumt. Allt från en havlmeter hög lyxluftmadrass till gammal hederlig. Trots att jag hade det sistnämnda alternativet så sov jag som en gris hela veckan.



Så skulle vi såklart göra det som vi av någon anledning tycker är himla skoj, ut i skogen och irra lite. Hur gick det då? Jo första, fjärde och femte etappen är jag nöjd med. Framför allt dom två sista. Dom där två i mitten kan vi glömma. Det var då verkligen inget att skryta med. Man bör inte bomma en kontroll med 7 minuter...framför allt inte när man bommar resten också.
Aja, jag kommer ihåg dom två sista, det var fina grejer det.  I giganternas kamp segrade Ida. Grattis till dej. =) Vi diskvaliserade Linn eftersom hon inte sprang första dagen. Annars hade hon nog blivit farlig...

Vädret var precis som vädret på O-Ringen ska vara. Regn, regn och lite sol. 

Det är många fina minnen att ta med sej hem från veckan. Bland annat hände följande:

* På vilodagen åkte vi (och alla andra 15000 orienterare) till Eksjö Camping och försökte få lite färg på våra lilkbleka kroppar.

* Vi såg spexet GRIS som handlade om Eksjöodjuret som skulle förstöra för alla orienterare. För att få ordning på det här kallades ExcorSixten in. En mycket fin föreställning.

* Vi blev smugglade in på militärområdet i en vit skåpbuss. Vi var tvungna att var knäpptysta när vi åkte förbi vakten.

* Jag och Ida fullkomligt utklassade alla på tennis. Eller var det kanske tvärtom...?

* Väldigt spontana klubbkvällar är uppskattade. Framför allt när jag lyckas tajma dom helt perfekt. 

 


Och så lite frågor man kan ställa sej efter veckan:

* Kan man återinföra en 20 år gammal död apa i Argentina?

* Vad kan vi stava till egentligen?

* Kommer fötterna någonsin bli rena igen?

* Hur får man in Rudolf i en tub?

* Borde inte snygga människor förbjudas att cykla omkring i bar överkropp?

* Vad hände egentligen Jesus på Golgata? Blev han stenad? Hängd?


Så klarade vi iaf av fem etapper och självklart väntade då den sjätte. Efter en stund på Hults skönhetssalong så var vi alla redo för kvällen. Vi började på dansk-campen innan vi fortsatte in till stan.  Som vanligt hittade jag typ ingen jag kände, allt var kaos men väldigt roligt och trevligt och så helt plötsligt var det slut. Just det, hann bli utskälld av en vansinnig vakt innan kvällen var slut. Man fick visst inte hoppa över staket. Mycket märkligt...



På något sätt lyckades vi få in alla grejer i bilen dagen efter och åkte hem. Tack för ännu en kalasvecka min vänner. 

Men det bästa med veckan var nog ändå när en viss Morten från Australien dök upp. Mindre roligt var när han i måndags åkte hem till andra sidan jorden igen. Att det ska vara så förbannat långt dit... 
Han hann ju dock både höra Per Forsbergs ljuva stämma och träffa sin idol Patrik Karlsson innan han åkte hem. =) 







 

Kommentera

Publiceras ej