Fjärde advent

0kommentarer

Julafton om fyra dagar. Det känna helt mysko... Nog för att det är julstämning och snö så det räcker här men ändå. Det känns ändå inte som jul. Ingen familj och släkt, inget julgodis, inga adventsljusstakar, inget julmatlagande, inga julgardiner...ja ni fattar. Massa smågrejer, men det märks. Och det hela för andra året i rad. Nästa jul kanske jag skulle vara hemma? Det är nästan så jag saknar mammas alla tomtar men det skulle jag aldrig våga erkänna.

Imorgon är det första dagen på jobbet. Det ska faktiskt bli hur kul som helst. Jag ser fram emot det här. Möta glada gäster och ha det bra ute i snön. Glöm förresten vad jag skrev om Tottliften i förra inlägget. Jag var för klen för den. Ja, för klen. Så nu blir det Lokatten och Högåsliften istället. Lasse får ta Tott och så får väl jag försöka biffa upp mej lite under säsongen. Har skaffat ett gymkort nu iaf så det är väl ett steg i rätt riktning. =)

Gav längdspåren en omgång idag, eller, det var kanske snarare tvärtom. Herregud säger jag bara... Tur det inte var så mycket folk ute i spåren idag. Det blev ett par snygga vurpor i snön och kilometertider ska vi inte ens prata om. Men kul hade jag. =)

Over and out! 


Kommentera

Publiceras ej