Släkten är värst

0kommentarer

Dagarna rullar på, man hinner inte tänka så mycket, helt plötsligt är det ny vecka. Det gäller verkligen att ta vara på helgerna för vips är dom slut. =)

Denna helgen var en mycket trevlig helg. Började i fredags med en reunion med Ida, Anna och Olivia. Det var baske mej inte igår. Tror knappt vi har setts sen studenten så det var efterlängtat. Det blev en sväng på stan där vi bland annat studerade mysko saker på enkla, åt glass på Glassiären (var annars lixom) och förföljde vår gamla lärare Gustav på Fisktorget.  Kvällen avslutades med middag på Thai-restaurang. Mums så gott det var.  Tack för en finfin kväll mina vänner, vi hade mycket prat att ta igen. Hoppas det inte dröjer två år tills vi ses igen. =)



 

Lördag och upp ganska tidigt. Den där inbyggda väckarklockan har gjort sej till känna igen och jag kan inte sova länge. Så det var bara till att stiga upp och se glad ut. Fixade och donade lite här hemma innan det blev en löprunda. Den längsta på väldigt länge faktiskt så jag var riktigt nöjd med mej själv efteråt. =) 
Eftermiddagen spenderades på Skönstavik där det årliga släktkalaset på mammas sida stog på schemat. Den här släkten är verkligen inte normal men oj vad jag trivs. På Skönstavik blev det mat, kubb, massa trams, klurigheter, promenad, mer mat och tennis med en golvmopp.

- Dags för kubb. Jag är domare.
- Dummare än vem?
- Alla andra här.
- Och det säger ju inte lite med tanke på den här släkten....








Efter ett antal dumma historier från morfars bror Birger så fortsatte jag in till stan. Riktigt hur den kvällen blev tåls ju att fundera på. Det verkligen suger att gå ut i Karlskrona.
Playbar - stängt
Piraten - måste va helt aprak för att gå dit. Det var vi inte.
Nivå - 87-leg. Vad är det för jädra hittepå?

Jag och Ida träffade lite trevliga människor att prata med iaf. Sen åkte jag hem och sov. Spännande afton.
För övrigt var det tydligen stadsfest i Karlskrona denna helgen. Viva Karlskrona!  Undra om nån märkte det? Möjligtvis om nån skulle in på Bokia och undrade varför det stog en scen utanför. Och så matmarknaden på Fisktorget. Annars var det väl inte så mycket att hurra för. Eller?


Over and out.

Kommentera

Publiceras ej