Teknikens under

2kommentarer

Sista helgen i Sverige på ett tag är snart slut. Trodde jag skulle vara helt superstirrig och galen vid det här laget. Men, jag är inte ens nervös. Inte ens lite. Jag tror inte jag har hunnit. Har ju farit omkring hela veckan och fixat och donat massa saker. Men imorgon kväll... Då kan jag tänka mej att det inte kommer vara en lugn Susanne här hemma. Stackars min familj. =)  De har för övrigt lovat att följa med alla 3 på tisdag och vinka av oss vid tåget, så snällt. 15:38 på tisdag lämnar vi vårt kära Karlskrona. 22:50 lämnar vi Kastrup. Jesus, nu blev jag lite nervös bara för det....haha.

Helgen har varit kalas.
Fredag:
Började hela dagen med att bli väckt 7:15. TACK. Vattnet skulle tydligen stängas av kl 8 på delar av vår gata så ville jag duscha borde jag nog göra det innan 8. Så jag gick upp, duschade, väntade på att klockan blev 8 och blev sur. Stänga av vattnet på delar av gatan var det. Tro inte att det var våran del. Jag hade mått mycket bättre om dom hade stängt av vattnet, då hade jag inte gått upp i onödan.
Trallade sen iväg till Inger, även kallad ögonläkare. Men det var inga fel på mej, och det kostade 80kr. Ett öga ska inte vara rött och svida, men några fel är det inte. Jag blir galen.
På kvällen bakade jag och Kajsa pizza, det stank vitlök i hela köket. Men gott var det. Sen var det så klart Idol-tittande. Heja LARS!  =) Tycket rätt person åkte ut och tack gode gud att dom har sparkat den där hemska människan som mobbar dom efteråt.

Lördag:
Upp i ottan idag också. Dags för loppis. Vi tänkte vi skulle göra oss av med lite saker. Det gick sådär. Det var tydligen den sämsta lördagen på länge enligt arrangörerna. Typiskt att vi skulle välja just det. Aja, lite blev sålt iaf. Bland annat 2 videospelare, till samma person. Haha.

Sen dessa bilar. Det är inte vår grej.  I torsdags blev jag stående vid OK i säkert en halvtimme. Dosan till bilen hade dött så jag kunde inte öppna bilen. Visst, man kan öppna med nyckel men då tjuter larmet. Jag vill inte att folk ska tro att jag snor en bil. Gick in på OK och bad dom byta batteri. Trodde vi ja. En halvtimme senare hade ingen av personalen, inte jag och ingen av de kunderna som kom under denna tid lyckats få upp luckan till batteriet. Heja oss. Det hela slutade med att Kajsa fick cykla dit med den andra nyckeln så jag kunde köra hem.

När vi ska hem från loppisen uppstår samma problem. Det går inte att öppna med dosan. Attans. Pappa kan inte köra dit med den andra nyckeln eftersom vi har kört bägge bilarna dit. Vi måste alltså öppna med nyckeln, det måste ju gå att stänga av larmet på nåt sätt...  Vi öppnar med nycklen men tro inte att larmet går igång. Nehe. Förklaring. Batteriet i bilen är dött. Av någon anledning har lyset stått på och bilen är alltså stendöd. Först kommer vi inte in i bilen och sen är den död. Tur det finns snälla personer med startkablar. Mannen med två nyinköpta videospelare får rycka in. Mamma och Kajsa kör iväg och jag ska köra hem den andra bilen. Då är väl dosan död till den bilen också.....  jag får spader.


Cykel är bra. Den behöver bara omtanke och lite olja emellanåt.
Adjö.

2 kommentarer

Mika

20 Oct 2008 10:08

"av nån anledning har lyset stått på" hahaha du är för rolig! du kanske glömde av det helt enkelt ;)

Susanne

20 Oct 2008 16:34

Mika så var det inte alls. =) Rent logiskt borde lyset slockna när man stänger av bilen (vilket det har gjort alla år fram till nu) men icke. Det är nåt elektriskt här...haha.

Kommentera

Publiceras ej