Göteborg

2kommentarer

Jo jag överlevde, tro det eller ej...men aldrig mer att jag springer ett Göteborgsvarv efter en (halv) säsong i Branäs. =)

I fredags lämnade vi Blekinge, jag, Ida, mamma och Kajsa. Uppresan gick utan större katastrofer trots att Kajsa övningskörde. Vi höll bara på att krocka 2 gånger. Vi stannade och åt pannkakor, mums. Det blev även en liten rast  på ett annat ställe. Vilka toaletter asså. Sitsen rengjorde sej själv genom att börja snurra och spruta vatten. Himla praktiskt tänker ni. Jo visst, om det inte var så att den började snurra innan man lixom var färdig.... Mycket spännande toabesök. Efter att jag och Ida lyckats kleta lite choklad på våra byxor där vi satt i baksätet var vi framma på första stoppet. Tuve och JVM-test-sprint där vi lämnade Kajsa. Vi andra hann med en snabbvisit på tävlingen och konstaterade att det ett mycket litet plutt-arrangemang för att va ett JVM-test. Våra KM är större...
Vidare ut till Mölndal och vårat traditionsenliga boende under varvet. Det är bra med kontakter som har lägenheter i Göteborg. =)  Där skulle vi laga lite mat, det gick ju bra förutom att det gick två proppar. Spisen ville inte ha igång 2 plattor och ugnen samtidigt. Så vi fick laga en sak i taget.
En vända på Liseberg hann vi med sen. Nu var det det här med Susanne och karuseller igen, ingen bra kombination. Det blev jukebox och flumride iaf innan vi traskade hem igen och somnade ganska gott.



Och så lördag. Dags för mitt fjärde Göteborgsvarv. Dom andra åren har jag varit rätt bra tränad tycker, försökt kämpa på ganska bra under vintern. I år. NADA. Inte ett träningspass så långt ögat kan nå, haha... Vilket också skulle straffa sej.  Dagen började lungt. Ida åkte ut till JVM-testerna och jag och mamma begav oss till Slottskogen. Jag hämtade nummerlapp, samlade på mej diverse reklamprylar, köpte strumpor och tights, åt lunch och tog det bara allmänt lungt och försökte förbrede mej. Träffade en och annan jag kände också.
14:45 gick starten för startgrupp 6 där jag var placerad.  Sen var det bara till att pinna på. Och det gick bra. Dom 12-13 första kilometerna. Sen dog jag totalt. Ingen kraft kvar alls, ville helst bara lägga mej på marken och vänta på att nån kom och bar mej i mål. Nu hade detta sett väldigt dumt ut så det var bara till kämpa på. Men kilometer-tiderna på dom 8 sista km behöver vi inte prata om. Punkt slut.  Kom iaf i mål till slut, fyyy fasen vad trött jag var då. Har nog aldrig varit så slut i kroppen.  Tiden ja, njaaa. En bit ifrån min bästa på halvmaran. Jag kommer igen ett annat år. =)


TIllbaka till Mölndal. Det tog en stund för mina ben ville itne gå så fort. Vilken smärta alltså, trodde dom skulle gå av.  Sen blev det pizza. Mums. Kände att jag behövde det. Som grädde på moset blev det lite schlager-spel sen.  Med 3 schlager-fantaster i lägenheten blev det en hård kamp. Jag och Ida lyckades till slut vinna över mamma. Ida trallade sen bort till Tim och hälsade på och jag och mamma halvdog i soffan till Göta Kanal 2.

Söndag och dags att åka hem. Jag gick och hälsade på lite hos Tim jag också och hämtade hem Ida. =) Lite städning, upphämtning av Kajsa och sen begav vi oss. Som alltid måste vi stanna på IKEA när vi åker hem från Göteborgsvarvet. Mest för den goda matens skull. Hemresan var inte för livad, vi satt och halvsov allihopa, det hade vatt en hård helg. Vi stannade lite på rastplatsen med dom spännande toaletterna igen, haha.  Och så åkte vi företaget vi alltid måste skratta lite åt. Vet inte hur många gånger vi har kört förbi där, men nu var vi tvugna att ta en bild. =)



Lyckades förmodligen knäcka hela mitt immunförsvar eftersom jag tog ut mej en smula under loppet så en förkylning fick jag på köpet. Tack. Fördriver nu mina dagar med att nysa och snora. Mysigt.


Over and out.

2 kommentarer

Sara

22 May 2008 22:04

Fasen vilket klockrent företag!! :p Men de där med förzinkade produkter är nog bara en täckmantel :P
Kram!

Suss

26 May 2008 11:55

Exakt min åsikt Sara. Jag vill inte ens veta vad dom gör på sina personalfester...=)

Kommentera

Publiceras ej