Regn, regn och regn...

0kommentarer

Åååh va det är mysigt när det regnar. NOT. Framför allt inte om man jobbar i liften. Man hinner bli lagom blöt och kall innan liften bara öppnar och sen får man stå där och frysa hela dagen. Så mycket som jag hade på mej i förgår hade jag inte när det var 13 minusgrader och igår var det massa plusgrader och jag frös. Blä. Litr bättre väder hade inte skadat. Jag vill att snön ska ligga kvar ett tag till.
Idag har jag, Theresia, Manal och Sara varit lediga så vi har åkt skidor. Inte för att det var så himla trevligt, det är lite för varmt så backarna var puckelpist och totalt livsfarliga. Södra var bäst så vi höll oss där större delen av tiden. Ida ringde och jag upptäckte att jag kunde sätta fast telefonen under hjälmen så kunde jag både åka lift och skidor och samtidigt prata i telefon. Hur praktiskt som helst =) 
Efter åkningen så blev det lite fika i toppstugan och sen hamnade vi på afterski. Där var dödligt varmt som vanligt och bandet var väl lite si så där.  Hoppas det blir lite mer fart ikväll då det är utgång som gäller. Och imorgon är det badhusfest, kan ju bli intressant.

Måste bara berätta om lite händelser som har förgyllt min vardag. 
Det kom en kille med nackhe-mössa åkande till mej i liften häromdagen. Då blev jag glad. Han lovade att hälsa till Markus fast han hade tyvärr ingen lapp med sej. Attans. =)
Träffade en mycket trevlig person igår i gondolen när jag skulle tillbaka till liften efter lunch. Han var från Kallinge lixom. =) Världen är liten. Så vi pratade ltie och det sista han sa innan vi gick av gondolen var " Nu får du hålla Blekinge-fanan högt här då"  Jajamen det ska jag göra, Heja Blekinge!!
Som sagt, det har varit lite varmt här och då blir det väldigt blött här. Så blött att dom får gräva kanaler för att leda bort vattnet. I södra hade det kommit två personer och bokstavligt talat badat i den mindre insjön som hade bildats där. Haha, kul, det hade man velat se. Och Theresia ropar ut på radion att hon har en swimmingpool i liftfållan i Amund, det lät också rätt kul.

Nej allt för idag. Duschen nästa.

Over and out.

Kommentera

Publiceras ej