Här var det varmt...

2kommentarer

Så var sista helgen i frihet snart slut. Haha. Eller typ.  Imorgon börjar vardagen, 2 månaders ledighet och slappande är över. Både lite synd och skönt...
Helgen har varit varm. JÄTTEVARM!!!  Hörde nånstans att Sverige var det varmaste landet i Europa i torsdags eller när det var. Jag tror dom. Det är ett under att man inte har smält bort.  Jaja, en lite resume.

Torsdag och bal-dags i Karlskrona. Jag och Ida skulle såklart titta och va lite avis för att inte vi fick gå på bal. Jag åkte in till stan lite tidigare för att hinna med en liten sväng först. Ibland blir man väldigt glad för småsaker. Som när jag hade parkerat i p-huset och skulle precis betala i automaten. Då kommer det fram en tant och frågar om jag vill ha hennes p-biljett. Hon hade råkat stoppa i så mycket pengar så jag kunde stå där till morgonen efter. Heja. Och inte behövde jag betala ett öre. Det är sånna småsaker som kan rädda en hel dag. =)    Resten av kvällen tittade vi på fina folk, skrattade åt folk, fotade folk, smygfotade folk och åt glass.  Sommar när den är som bäst i Karlskrona.

I fredags var det heja Sverige. Har aldrig riktigt förstått hur man firar en nationaldag. Jag firade den genom att ligga i skuggan på tomten och läsa och lyckades på nåt sätt bränna mej på ena armen.  Sen åkte jag till Ida, vi fixade det sista med resan. I oktober bär det av, wiiiiieee =)  Världen, here we come.  Fick även med mej en kasse rabarber hem. Det tackar jag och mamma för.

Lördag och uppe med tuppen. Är lite stolt över mej själv. Var ute och sprang en runda tidigare än jag brukar gå upp. Nu lär ju inte det hända allt för ofta så jag får passa på att vara stolt nu.  Sen bar det av igen, kan det där med bilfärder nu. Men nu var det nog säsongens sista (?) studentkalas som skulle besökas. Jag tycker verkligen om studentkalas. Det är så himla trevligt, man får umgås med sina vänner och det är alltid jättegod mat. Haha. =)  Ingen undantag denna gången hemma hos Erik.  Däremot hade ju ingen av gästerna dött om det varit lite svalare. Trodde verkligen jag skulle smälta till en liten pöl där jag satt på påskliljorna eller plommonträdet eller var det nu var... Vi spelade kubb, oväntat. =)  Ibland var jag och Frida bra, ibland inte och Olof ska hålla käften nästa gång vi spelar. Erik fick inte en bild på Marie Picasso av Olof utan en uppblåsbar svan. Eller förlåt, en swan. Men jaja, den hade det trevligt i poolen sen. =)   Efter att Jonathan hade bordssupit och ätit upp all frukt så åkte vi hem.

Söndag och spring-time. Hjälp. Nu var vi här igen. Sprint är inte min grej. Punkt slut. Men det var ändå väldigt roligt att springa Orions parstafett idag. Jag och min syster var ett lag och det gick ju faktiskt bra. Eller. Inte jättedåligt. Vi kom inte sist. =)  Varmt ja, vet inte om jag har sagt det innan men det har varit rätt varmt den här helgen och det underlättar inte när man ska springa. Vi överlevde iaf och Grattis Lisa och Maria till segern! 


Nu är det snart läggdags.  Imorgon bör alla båtförare hålla sej inne för då är Susanne tillbaka på Kustbevakningen.
Adjö.

2 kommentarer

Mika

08 Jun 2008 23:38

du och dina solbrännor va? finns ingen som du!

Susanne

09 Jun 2008 22:19

Haha, jag vet Mika. Erkänn att du är lite avis. =) Ska nog försöka fixa en riktigt snygg till midsommar.

Kommentera

Publiceras ej