Diggiloo Diggiley Himlen Öppnade Sej

0kommentarer

Min helg kan sammanfattas så.  Först Diggiloo Diggiley och sen öppnade himlen sej.

Diggiloo i lördags ja. Tack och lov regnade och åskade det klart på eftermiddagen så vi slapp en repris från förra årets Diggiloo då vi och hela showen badade i ösregn hela kvällen.  I år sken solen. Mys. Och showen var helt klockren. Jag älskar sånt här. Massor med go musik som man kan sitta och sjunga med till. Favvolåten Hallelujah fick vara med i år. Humor så jag håller på att skratta sönder mej när Tomas Pettersson drar igång. Den mannen är inte klok nånstans. En Måns att titta på hela kvällen, ååååååh. Förlåt, men han är inte ful för fem ören. Molly som sjunger helt underbart. En kalaskväll helt enkelt och det var bara lite trafikkaos när alla 9000 skulle hem sen. 



Hem och vända och sen iväg till Tjoget och det är här som Himlen öppnade sej-kapitlet börjar. Efter att ha varit hemma hos Pelle och hämtat hans väska (hur lyckas man glömma hela sin packning när man åker till Tjoget?) som han hade glömt. Han hade åkt till Tjoget med endast en pannlampa. Heja. =)  Som sagt. jag begav mej dit mitt i natten efter Diggiloo och ett par mil norr om Karlskrona börjar det då att regna. Och tro inte att det slutade sen. Väl framme var det bara på med regnbyxor och så en pannlampa för att se nåt i mörkret. Jag och Karna traskade iväg och lämnade väskan till Pelle och gick sen och la oss i Karnas tält. Tack och lov att det var vattentätt. Alltid lika mysigt att höra regnet smattra mot tältet. Efter en hel halvtimmes sömn eller något var det dags att gå upp. Sträcka 14 skulle jag springa. Traskade omkring i regnkläder så länge som möjligt. Men efter att ha pratat med mina trevliga vänner, tagit sönder Tims paraply och blivit påhoppad av Markus var det min tur att ge mej ut. Hade fåt en såndär lagom svår orange bana. Tycker egentligen inte om dom för man måste springa så himla fort. Det är bättre med lite mer orientering... Missade inget men springer inte så jäkla fort. Lyckades plocka 5 placeringar till mitt lag iaf, sen var jag nöjd med den här helgen. Gav upp det där med att duscha, utedusch i regn är inget hit för er som undrar.  Åt, parkerade i en solstol med mer eller mindre folk i, hejade för glatta livet, tittade på spurtstrider, umgicks med underbara vänner,  packade ihop tält, slängde in allt i bilen och körde hem. Tjoget kommer alltid vara Tjoget, en av sommaren absoluta höjdpunkter

Hemma dog ja. Typ. Duschade, åt och och gick och la mej. Då var klockan halv 4 på eftermiddagen. Har aldrig sovit så gott. =) 

Kommentera

Publiceras ej