Det är dyrt att bli gammal...

0kommentarer

Okej att det blåser i Karlskrona. Det är nånting man har lärt sej att leva med efter 20 år i den här stan. Karlskrona är känt för att det alltid blåser här. Men att det alltid ska blåsa motvind, det förstår jag inte. Hur man än gör så är det motvind.  Jag blir galen. Inte skönt när man cyklar...

Åkte till doktorn idag med mitt öga eftersom det envisas med att vara rött hela tiden och svida. Det gick väl sådär. Doktorn kom fram till följande.
Det är inte ögoninflammation.
Det är inte allergi.
Det är inte en vagel.

Men tack hörrni. Jag vill verkligen veta vad det inte är. Det slutade iaf med att dom skickade en remiss till ögonavdelningen på sjukhuset så jag får väl se vad dom säger där.  Men jaha, så var detta besök slut och jag skulle gå hem. Fick då en mindre chock. "Det blir 120kr"  Ursäkta vad sa ni?  Jag har väl aldrig någonsin betalat när jag har vatt hos doktorn. Nej, det stämmer. Men så har man gått och fyllt 20 också fick dom upplysa mej om. Mycket dum ide att fylla 20, ska aldrig mer göra det.  Så det var bara till att betala och se glad ut. Betalat för ingenting. Tack.

Kommentera

Publiceras ej