02:23

0kommentarer

Så dags fick jag stämpla ut från jobbet igår (eller idag blir det). Skönt. Var inte alls trött sista timmarna. Hrm. Förbokningar kommer bli min död. =) Hade inga större problem med att somna inatt när jag kom hem kan jag meddela. Vilken himla tur att man är ledig idag. Och imorgon oxå för den delen, tänkte jag skulle åka lite då om inte vädret är allt för illa.
Veckan har gått fort, alldeles för fort. Stog i Ovansjö för första gången och det gick nog bra. Förutom att jag har lite problem med den där borren. Jag har en viss förmåga att få med mej själva maskinen upp medans borren sitter kvar begraven i snön. Suck. Det är bara fram med spade, kniv och ett gott tålamod. Och dessa danskar. Jag får panik. Dom fattar ju ingenting, och jag fattar ingenting av vad dom säger. Man kan inte fånga liften om man står 3 meter ifrån den och det är ju bra om det är den som står längst fram som fångar den. Man får se en hel del fina vurpor när man står i liften iaf, haha. Det kom en gubbe och krashade rakt in i trästaketet och landade under liften. Haha, helt klart bäst hittils. =)  Skadeglädjen är den sanna glädjen...  Och appropå liften. Chrille är skyldig mej och Christian en drink. Haha, det var humor...
Sen har det varit hyra resten av veckan och där finns det att göra, nästan hela tiden iaf. =)  Blöta och insvettade pjäxor luktar inte hallon om någon skulle undra. Och jag vet nog mer än vad jag vill veta om Christians relation till pjäxor...=) 
Det finns kunder och så finns det kunder. Jag tycker om dom trevliga kunderna. Dom som är snälla och glada och faktiskt verkar tycka att man gör ett bra jobb. Sen finns det dom som kommer fram och berättar att dom har fått storstryk i badminton av Antonsson bara för att jag råkade ha en BKC-tröja på mej. Sånt är oxå trevligt. =)
Våra bilplaner går det lite si så där med för tillfället. Ett av våra grundkrav är att bilen startar och det är ju mer än vad man kan säg om den i Hagfors. Vilket pucko... Men vi får väl leta vidare. En bil hade ju verkligen underlättat.
I fredags var det partaj-dags igen. Jag slapp köra denna gången. =)  Folks planer om att supa mej under bordet misslyckades tack lov, haha. En trevlig kväll blev det iaf som avslutades med en något baktung bil när vi skulle hem. =)

Fick för övrigt ett mycket fint mejl av Jonathan idag. Kunde inte låta bli att börja gapskratta för mej själv. Han hade hittat en väldigt fin annons på Blocket som han var tvungen att skicka till mej.

http://www.blocket.se/vi/15192614.htm?ca=21_s

Kan det bli mer klockrent än så här? Hahaha. Tror inte det...


Allt för denna gången.  Tjingeling badring.

Kommentera

Publiceras ej