Vill du ocksa ha lite spanning i vardagen. Kor pa fel sida vagen och at banan. Samtidigt!

1kommentarer

Det finns vissa anledningar till att det ar en smula laskigt att kora bil i Australien:

Man kor pa fel sida.
Dom har vanster-trafik.
Man sitter pa fel sida och kor.
Man maste vaxla med fel hand.

Ja ni hor ju sjalva...

Men gardagens roadtrip gick over forvantan. Jag, Ida och en fullproppad bil och succen var given. Nu var det inte sa svart i for sej. Vi korde rakt fram i 5 timmar. Typ.  Det ar minst 6 mil mellan staderna/halorna har i odemarken sa man behover inte bekymra sej sa mycket. Stadskorning daremot. Nej tack.

Over and out!

1 kommentarer

Marita

06 Jan 2009 23:39

Hej Susanne och god fortsättning! Vi kom fram till Melbourne den 4:e på kvällen efter ha åkt på Great ocean Roads slingrande vägar ett antal timmar. Vi har sett fantastiska vyer,koalor och känguruer efter vägen. Förlåt att jag inte liksom hörde av mig om att vi skulle till Melbourne, men jag trodde inte ni skulle stanna kvar över nyår. Jag läste i resedagboken om att ni skulle iväg på orienteringstävlingar och räknade på dagarna och kom fram till att ni säkert hade åkt innan vi kom fram. I dag är jag trött! Det känns i kroppen att man bilat 200 mil de här dagarna. Ha de så bra! Kram

Kommentera

Publiceras ej