Ystad

0kommentarer

Har samlat några vuxenpoäng till att lägga på hyllan. Jag har nämligen varit på konferens. Haha. I tisdags åkte Region Syd på planerings och samverkansmöte på Ystad Saltsjöbad. Ett mycket fint och trevligt ställe. Trevlig personal, god mat och ett tjusigt hotell över huvudtaget.
Jag blev helt plötsligt kallad chefen eftersom jag tydligen hade koll på allt där. Eller ja, jag kanske skulle ha haft koll på allt där. =) Nu löste det sej utmärkt ändå.
Samverkansmöte hela första dagen där jag var sekreterare. Tror jag hann få med allt det viktiga. Satt för övrigt på jobbet idag och försökte renskriva det jag antecknat. Oläsligt var ordet.
Efter en dag med möte, god lunch och fruktansvärt äcklig tånglukt (man kunde inte ha fönstret öppet) så skulle vi minsann motionera lite. Vi hade fått ett gruppträningspass på planeringen. Spinning blev det till någras glädje iaf. Alla fick inte plats på grund av för få cyklar så det blev två pass. Turligt nog var vi inte för många så vi var några tappra själar som kämpade oss igenom bägge passen. Jag kände mej rätt nöjd efteråt och benen också. Avslutade det hela med ett dopp i poolen. Den såg så himla varm och skön ut när man satt inne för det rök om den. Men så fort man fick i foten så började man ångra sej. Men det var faktiskt rätt skönt efter en stund.
Middag på kvällen sen. Tror nog den här middagen är något av det roligaste jag varit med om med det här jobbet. Alla var på strålande humör och det skrattades och skojades hej vilt. Vi diskuterade bland annat rykten, den interaktiva orienteringen, Robert Gustavsson och släktforskning. Tack för en mycket trevlig kväll. Sen att jag inte behövde en drink och 2 glas vin efter spinningen är en helt annan sak. =)  Pappa var också där, det kan bli så när man jobbar på Kustbevakningen bägge två. Dessvärre hade vi bara en tandkrämstub med oss. Vilket problem lixom. Och så hade vi fått rum i varsin ände av hotellet. Så där sprang De Bourgarna med sin tandkräm kors och tvärs. =)  
Somnade sen alldels utmärkt i min sköna säng efter att ha sett slutet på Never been kissed på tv. Hade för övrigt balkong ut mot havet och väldans fin utsikt. Sen att det stank tång som sagt är en annan sak.
Onsdag och planeringsmöte och här hade inte jag så mycket att tillföra. Jag satt mest och lyssnade och försökte hänga med. Det gick bra enda tills jag fick låna P-A´s dator och läsa annat spännande. =)

Hemma igen och ja, jag tog med mej dom extremt fula tofflorna hem som låg på sängen. Gräsliga asså och storlek gigantisk. Haha.
Satt som sagt och försökte renskriva protokollet idag och det tog hela dagen. Och bara för det fanns det massa annat att göra idag. Typiskt. Aja, nu behöver jag ju inte oroa mej för att sitta sysslolös imorgon, tur det. hrm.

Adjö.


Kommentera

Publiceras ej