Fredag hela veckan & Sjukstuga

0kommentarer

Fredagar kännetecknas av bland annat en sak; Frallor på jobbet. Denna veckan stog det frallor i fikarummet både tisdag och onsdag vilket då sjävklart ledde till stor förvirring. Vi kom fram till att den enkla förklaringen till detta var att det är fredag hela veckan som gäller, gött. Men vi hade ransonering på onsdagen, då fick vi inget smör.

För övrigt är det sjukstuga här hemma. Orkade med att jobba måndag, tisdag och 2 timmar i onsdags. Sen höll jag på att dö och skickade hem mej själv. Som sällskap fick jag en bunt feber. Tack.
Måste bara berätta att på dom två timmarna jag var på jobbet i onsdag så hade jag väldigt roligt. Jag och Ingrid sitter i samma rum och ju mer vi umgås desto mer förvirrade blir vi (man blir ju som man umgås). 
Följande inträffade: Ingrid hittade en radio bakom sin skrivare. Ahaa så bra tänkte vi och skulle sätta den i fönstret. Det gjorde vi och Ingrid kröp ner med sladden under bordet för att hitta ett ledigt uttag. Under vårt bord finns mer sladdar än vad någon människa kan hålla ordning på. Hon lyckas hitta ett uttag till radion men när hon kommer upp igen upptäcker jag att hon råkat dra ur sladden till min telefon. Ingrid dyker ner under bordet igen medans jag rycker i min telefonsladd för att hon ska se under bordet vilket det är som rör sej. Vi hittar till slut den lösa sladden som har lossnat från sitt uttag som sitter bakom Ingrids datorskärm. Jag ska försöka sätta i den igen och för att nå måste jag typ lägga mej på Ingrids tangentbord. Detta resulterar i att jag lyckas skicka iväg ett meddelande på hennes dator via vårt interna "msn" till Fredrik på utbildning. Han fick ett meddelande med massa tecken och trodde att det var en rebus. Medans han sitter och klurar på den så bryter jag och Ingrid ihop fullkomligt och skrattar så tårarna rinner. Efter en stund står våran rumsgranne Gunnar i dörröppning och bara tittar väldigt konstigt på oss.  Sen gick jag hem. =)
Förlåt, jag var bara tvungen att berätta det där. Det var väldigt roligt just då.

Febern vill inte rikigt släppa om någon undrar. Jag som skulle åka till Vimmerby i helgen. Nu blir det sängen istället. =(

Adjö.

Kommentera

Publiceras ej