Köpenhamnsövning

2kommentarer

Ja, Köpenhamnsövning har det varit tis-ons med svenska och danska Kustbevakningen och jag fick hastigt och lustigt den stora äran att vara med idag. Tack Anette. =)
Så igår åkte vi ner till Helsingborg. Bilresan ner var betydligt lugnare än vad jag är van vid. Kan ju bero på att det inte var ett gäng orienterare denna gången. Väl framme blev det lite mat och vi träffade dom andra. Det blev lite problem när jag skulle hämta ut min nyckel sen men jag kunde få sova hos Jan om jag ville. Haha...
Jag är van vid att bo i ett skabbigt klassrum nånstans på en luftmadrass så jag fick en mindre chock när jag klev in i ett hotellrum. =) Stort och fint, dubbelsäng och utsikt över delar av hamnen i Helsingborg. Lyx. =)
Sen sov jag ganska gott till klockan ringde. Marie fick väckning en timme tidigare än planerat. Hon hade beställt telefonväckning på hotellet men dom hade missat att ställa om till vintertid. Skönt.
Efter en frukost som inte hade någon gröt (jag och Cilla blev mycket upprörda över detta) åkte vi till stationen för en liten samling innan det var dags att gå ombord på båtarna. Jag, Cilla, Anette, Karin och Maj-Britt fick åka med 202. Det var första gången jag över huvudtaget var ombord på en av båtarna så bara det var roligt. Den var mycket större än jag trodde. Vi höll oss inne större delen av turen och spanade efter popcorn för glatta livet. Ner till Ven, upp till Helsingborg, ner till Ven, upp till Helsingborg ett par gånger. Tillslut hade vi, med hjälp av andra båtar finkammat hela Öresund, men icke hittade vi några popcorn, man blir ju förbannad.  =) Vem tusan har ätit upp 6 kubikmeter popcorn?  Det är säkert danskarna. Efter dom hade slagit kullebyttor på dom, det såg vi minsann i kikarn. =)
Sen fick vi meddelande om att övningen var över och vi begav oss tillbaka till Helsingborg. Tack för en trevlig dag alla i besättningen. Och ett tack till kocken som lagade jättegod mat!

Jag, Cilla, Marie och Anders åkte sen hem. Dom andra är kvar nere i Helsingborg för samkvämet ikväll. Det blir säkert en intressant upplevelse. =)

Jag ska bege mej till Tyskland imorgon med familjen. En liten utflykt med inslag av bunkring. =) Hemma på fredagkväll igen. 

Aufwiedersehn!

2 kommentarer

Sara

31 Oct 2007 22:11

Skönt att se att du inte har glömt den underbara tyskan!! ; )

Suss

03 Nov 2007 09:52

Jag måste ju göra nåt för att hedra minnet av vår favoritlärare. =)

Kommentera

Publiceras ej