Lövmarknad

0kommentarer

image72


Idag, torsdagen innan midsommar, är det typ Karlskronas nationaldag. Det var dags för den årliga Lövmarknaden. Redan i tisdags började folk på jobbet fråga om vi inte var lediga på torsdag. Det var vi såklart inte, det är ju vanlig vardag. Fast inte för karlskroniter. =)  
Inte för att det är så mycket att hurra för, men man måste på nåt sätt gå dit och se uppståndelsen iaf. Så jag gick lite tidigare från jobbet idag, det var ändå flera som hade tagit ledigt.  Jag gick väl typ två varv på torget, det räckte. Fy fasen vad folk där är, och barnvagnar som blockerar allt. Det positiva med det hela är att övriga affärer i stan passar på att ha rea eftersom alla ändå är i stan. Så det blev lite fynd.
Tre skärp
En väska
Godis
Jorden runt med Timon och Pumba.  Haha, jag kunde inte låta bli, den kostade 20 kr.
Allt detta gick på 175 kr, helt överkomligt. =)

Imorgon är det midsommar och jag ska åka till Karlshamn. Regnbyxor, tält och dricka är nerpackad, vad mer kan jag behöva. =)  Vi får väl se hur det blir, vädret verkar ju inte jättelovande. Med andra en klassisk svensk midsommar.  Rebecka har iaf sagt att vi får slå ner tältpinnar i parketten om det skulle behövas. Tack.

Trevlig Midsommar allihopa!

Kommentera

Publiceras ej