Utflykt

0kommentarer

I tisdags gjorde jag och mamma en liten utflykt. Tur dom är snälla på jobbet så jag fick gå hem vid lunch. Våran Skåne-trip började med första anhalt på Ekohallen. Vad annars?  =)  Där blev det lite smått och gott, sånt vi hade glömt hemma t.ex. =)  Utanför säljer dom munkar och det luktar ju bara för gott för att vi bara skulle gå förbi. Att hitta bilen på parkeringen var lättare sagt än gjort men tillslut dök den upp. Sen blev det fika på rastplatsen i Vä. Jättespännande. Det mest spännande som hände här var att vi fick världens största fågelskit på bilen. Mamma trodde det var någon som hade kastat glass på bilen. Men icke. =)
Nästa stopp blev på kyrkogården i Sjöbo där mammas farmor Sara ligger begravd. Har tyvärr inga minnen av henne eftersom jag bara var några månader när hon dog. Men jag har träffat henne, det har vi bildbevis på. Fyra generationer på en bild. Jag, mamma, morfar och så Sara.  Lite blommor och lite mindre ogräs fick hon innan vi åkte vidare.
image80

Nästa stopp på utflykten blev också kvällens sista. Andra kvällen av Andrarums sommar 3-kvällars en bit utanför Sjöbo. Ö7 blev det. Herregud vad man fick springa säger jag bara. Och jag är verkligen inte gjord för att springa så fort som det krävdes. Rena rama sprint-banan fast i skogen. Lite lurigt emellanåt men väldigt lättlöpt. Tur att inte markerade beståndsområden var två träd...=) Blev två småbommar men jag är nöjd.
Linda skötte sitt jobb som speaker utmärkt och ingen speaker har tidigare spelat Billie The Vision. Tack. =)
Hemresen gick utan problem. Fast när vi kom till avfarten till Åhus så blev det gapskratt i bilen. På en skylt det "Jingiijamborii" och så en pil mot Åhus. Haha. Jasså det ja, dit kanske vi skulle åka. Vi hade rätt roligt åt det här för vi fattade verkligen ingenting. Vi undrade om det betydde beachhandboll på afrikanska kanske? =)  Nu har jag dock fått reda på vad det står för, det är ett stort scoutläger. Alltid lär man sej nåt.  Det blev en trevlig eftermiddag med kalasväder hela tiden.

/Susanne

Kommentera

Publiceras ej