Pynt

1kommentarer

image271

Sån här snygg julgran är det inte många fikarum som har. Men vi har det. =)  Igår var det stora pynt och shoppingdagen på jobbet. Först åkte jag iväg på morgonen och tog en sväng förbi bilprovningen. Jag börjar bli expert på att åka på besiktningar av bilar. Lilla jobb-bilen gick igenom utan en anmärkning. Sen for jag till Maxi. Har aldrig varit där så tidigt innan. Knappt en bil på parkeringen och knappt nåt folk inne i affären. Det var riktigt behagligt. Köpte väldigt intressanta saker som batterier, glödlampor och fel sorts kaffefilter. Det finns alldeles för många storlekar om någon undrar.
Sen for jag tillbaka till min kära Kustbevakning och då var det pynt på högsta nivå som gällde. Jag och Anette hämtade den mycket snygga tredelade granen på vinden. Vi fick ihop den utan större problem och sen får man helt enkelt roa sej med att fälla ut granen. Hmm. Toppen på den var lite hängig, såg himla kul ut med en stjärna som hänger, haha. Men vi löste det oxå.  Sen uppstog ett stort problem. Ljusslingan var spårlöst försvunnen. Synd. Vi fick lägga projektet till efter lunch. För då åkte Anette och handlade. Spännande saker även där. Sopborstar, godis till jul- och nyårsjobbarna, kaffefilter i rätt storlek och en ljusslinga.
Så kunde vi fortsätta det vi påbörjat. Ljusslinga, kulor och glitter. Det hela blev mycket tjusigt. Vi pyntade lite till sen, bla en grangilang skulle upp i taket. Det gick ju bra ända tills vi backade och skulle inspektera. Ööh jaha, varför satte vi den inte i mitten. Upp på stolar och bord igen och balansera för att flytta denna kreation. Fick lite panik när lilla Jan kommer och frågar om jag är kittlig där jag står och vinglar på en stol med armarna upp i taket. JAAAAAAAAA blev svaret. =)  Nu är fikarummet fullt med julstämning. =)
Vid fikan sen igår blev det lite sorgligt. Pepparkakan som har legat på golvet i ett år utan att bli upptäckt av städaren är nu försvunnen. Vi beklagar detta. Sven får aldrig mer be städaren städa köket lite extra. =)

Idag var det vanlig dag på jobbet och jag hade rätt mycket att göra faktiskt. Har gjort nya fina uppdaterade lathundar till konteringen, jobbat på befattningskrivningen med Anette och pratat i telefon med Sven som satt i rummet brevid. Han skulle bara kolla så telefonen funkade, det gjorde den. =)

Fick världens hostattack på jobbet idag om någon skulle undra. Den slår Inga Lintons attacker. Det gick bara inte att sluta. Så jag fick gå ut. Lite frisk luft brukar hjälpa, det gjorde det tack och lov.
Att bli frisk nu hade varit trevligt. JAG VILL TRÄNA!! Bläää

Over and out.

1 kommentarer

Sara

12 Dec 2007 23:44

Hejsan i vintermörkret!
Nu när du nämner Inga så måste jag meddela att hon är död. Fast de kanske du visste. Jag blev
helt chokad när jag fick veta de för nån vecka sen. Stod visst i tidningen.
Ha det bra!
Kram

Kommentera

Publiceras ej