Plockepinn 2007

0kommentarer

Nu har jag lite tid och då är det dags att skriva lite om förra helgen, medan jag fortfarande kommer ihåg det. =)  Det var en mycket fin helg kan jag börja med.
På fredagen åkte jag och Svilling till Borgen. Det gick bara bra fram till vi skulle tanka vid Jämshög. Jag var lite osäker på vilken sida tanklocket satt men jag chansade och körde fram. Där bad jag Svilling öppna dörren och kolla om det satt på den sidan. Nej sa han, så då vände jag bilen och skulle gå ut. Men då var det inget tanklock där heller. Svilling hade missat det på sin sida. Heja. Så vi fick vända en gång till. Tur det inte var så många andra där. =)
Framme på Borgen skulle jag ha varit med på taco-kväll. Men icke. Dom hade ätit upp all mat så det fanns inget kvar till mej. =)  Tur Annika är snäll och fixade lite mat till mej.
Sen blev det lite delade meningar om vad som skulle visas på tv. Jag och endast jag röstade på Dobidoo. En självklarhet på fredagar enligt mej. Men nehe, då skulle vi visst se på Idol. Ååååh, suck. =)  Jag fick se lite i pauserna iaf. 
Därefter blev det den vanliga Borgensysselsättningen. Man går omkring och hälsar på, sitter och degar och har det bara hur bra som helst. När det var läggdags fick Svilling låna madrass av Annika och parkerade i sällskapsrummet. Det brúkar ju gå bra. Men. Nu var det fullt med färgburkar och penslar och luktade färg. Kanske inte jätteskönt att sova. Men det verkade gå rätt bra. Han märkte ju inte ens att det kom in folk på morgonen. Själv hamnade jag hos Jonathan. Det gick väl mindre bra. Vi var hur trötta som helst men det gick inte att sova. Jag låg där och snurrade i soffan. Jobbigt värre. Vi öppnade balkongdörren för lite luft men det hjälpte inte heller. Vid halv 4 hade vi fortfarande inte somnat men då var vi så hungriga så vi fick gå upp och äta frukost. Det är nog första gången jag äter frukost innan jag har somnat. =) Men det hjälpte. Jag pumpade även upp en luftmadrass och dissade soffan. 3,5 timmars sömn, vad mer kan man behöva. =) 
Efter en andra frukost åkte jag och hämtade min kompanjon Karna vid bussen och så åkte vi till skolan. Kändes lite mysko att vara där men det var trevligt. Rektorn hälsade oss hjärtligt välkomna genom att ge oss en penna och en tipslapp till tipsrundan. VI träffade lärare som undrade vad vi gjorde där och vi såg delar av Nordenberg som vi aldrig någonsin såg under våra 3 år där. Typ IP- och fordonshallen. =)  Tipsrundan gick väl sådär...
Sen blev det shopping på willys inför kvällens drabbning. Tillbaka till borgen och laga mat. SM-pasta blev det dagen till ära. Sen blev det helt plötsligt stressigt. Jag, Karna, Jonathan och Svilling fick nästan skynda oss att äta och då går det inte. Det blev doggy-bag. Påminde lite om VM-lägret som Karna sa. =) 
Lite rörigt blev det sen. Alla skulle bo hos Jonathan. Men det gick finfint. Vi bytte om, packade, kokade blåbärssoppa och hade uppladdning i största allmänhet. Sen var det bara till att hoppa på den något fullproppade bussen. Tror det var nytt rekord i år med folk, både en överfull buss och minst 5 bilar. 
För en gång skull behövde jag inte skynda mej i bussen, eftersom jag och Karna skulle starta 56 min efter första start. Vilket handikappsystem...=) Kalle hade varit snäll och fixat halv-halvljuslampor till oss. Tack. Nu räckte batterierna ännu längre.
Så blev det dags för start. Första slingar gick bra. Ritkigt bra för att vara plockepinn för min del. Lite bommande men det räknas knappt. =)  Rätt nöjda kom vi in till varvning. Lite blåbärssoppa satt fint och sen ut på andra slingan. Vad som hände där vet jag inte. Men inte mycket gick bra. Första kontrollen tog lite för lång tid att hitta. Det är mycket dumt att rusa på och tro att man ska hitta den. Så efter en stund gick vi halvt tillbaka och började om. Då gick det betydligt bättre. Andra kontrollen sen. Vi skulle ha en sten. Vilken tur att det inte låg 100 stenar i det området. Tror vi sprang ett varv runt alla innan vi hittade vår kontroll. Fast det var vi inte ensamma om...  Resten gick sådär. Vissa kontroller gick bra även om det inte gick så fort. Men hallå. Det var grönområden ÖVERALLT. Det gröna på kartan var grönt. Det vita på kartan på grönt. Hyggena på kartan var grönt. Suck.  En del kontroller gick även mindre bra. På slutet träffade vi på en annan patrull. Tre tjejer med en lampa. Lite jobbigt. Vi slog våra kloka huvuden ihop och lyckades hitta resten av kontrollerna. Inne vid varvningen skulle vi sen ta det beslutet. Backstreck eller inte? Vi hade varit ute i nästan 4 timmar och var en smula kalla. Iskalla rättare sagt. Så nej, det blev inget backstreck i år. VI hade adlrig tinat. Vi hade behövt hålla lite högre fart på dom två första slingona för att hålla värmen... men men. Sånt är livet. Vi kastade in handduken och åkte med Pillran tillbaka till Borgen.  Tror adlrig jag har frysit så mycket som jag gjorde när vi kom tillbaka.
Jag parkerade i Annikas badkar i ett försök att tina upp. Det var mycket trevligt för hon satt och matade mej med apelsin. =)
Lite varmare och mycket trött blev det sen lite väntan på att patrullerna skulle gå i mål och middagen kunde börja.  Alla kämpade på mycket bra tycker jag och många gick runt i år. Till slut var alla i mål utom en patrull men då orkade vi inte vänta längre. MIddagen i bunkern är halva nöjet med Plockepinn. Det känns lite dumt att mitt i natten gå och sätta sej och äta middag med hela gänget. Pillrans historier blir aldrig dåliga. =) Han berättade både kaninen, golfaren och skidåkaren. =)  Prisutdelning blev det såklart.  Marko och Tomas vann inte i år men Marko verkade inte så lessen över det, nu blir startläget bättre nästa år. =)
Jag och Linda fick sen för oss att vi skulle kolla på film. Mycket dum ide. Vi såg knappt 10 min innan ögonen trillade ihop. Den här natten var det inga problem att sova, det lovar jag. Frukost med Lindas familj och sen slappdag på hög nivå. VI såg klart filmen, Kogänget. VIlken fin film. =)  Tänkte att jag kanske skulle hjälpa till att leta fram Jonathans kök sen. Där fanns lite disk... Men det blev kök av det oxå till slut. 
Jag, Svilling och Frida åkte sen hem. Upptäckte att jag fortfarande hade pjamas på mej när jag kom hem men det gjorde ínget. Jag vill ändå bara gå och lägga mej.

Men tack tack tack för en underbar helg. Och TACK Karna för gott samarbete. Vi kommer igen ett annat år.

Kommentera

Publiceras ej