KF 007

2kommentarer

KF ja. Nu har jag varit på 4 stycken. Det kanske räcker?  Neeeeej. =)  Nästa år kan jag oxå åka dit med gott samvete, sen får jag nog klassa mej som för gammal.
Efter allt strul med årets KF var det ett under att det blev av. Tjuriga föräldrar, inställt, inte inställt, inställt, inte inställt, en dj som inte kan, en ny dj och så ett kf till slut.
Jag är glad att det blev ett kf, för det blev riktigt lyckat till slut. I fredags åkte jag, Ida, Kajsa,Siri och Lukas ner till Olofström för ett litet kort besök på Borgen innan bussen skulle gå. Har en buss någongång kommit iväg när den ska från Borgen? Tror inte det. Gissa vem vi fick vänta på denna gången? Linus Bohman såklart, ovanligt. =)  Jag, Ida och Lukas tog bil dit istället, kändes bra att ha den där.
Tro det eller ej men fredagkvällen blev en nykter kväll för Susanne. Tänkte att min förkylning nog skulle uppskatta det. Det bästa med kvällen var helt klart att träffa alla. Shit vad jag saknar folk. Lite extra roligt var att Jonte, Josef och Rasmus var där eftersom jag nog itne har pratat med dom sen studenten. Så helt plötsligt var the gang från gymnasiet samlat igen och allt kändes precis som vanligt. Jag har verkligen saknat att bli mobbad =) 
Så mycket fart på dansgolvet var det väl egentligen inte men det blir vad man gör det till. Jag tror DJ upptäckte efter ett tag vilka låtar som gick hem, typ Magnus Uggla. =) 
Vid halv 2 tiden var det slut för kvällen så man kanske skulle sova lite. Josef hade varit snäll och pumpat upp min luftmadrass så det var bara till att flytta ner den på dansgolvet och bädda så fint med sovsäcken. Sen gick jag och borstade tänderna och när jag kom tillbaka var madrassen platt som en pannkaka. Misstänkta: Sebbe och Thörn.  Efter diverse krig om pump och kudde med våra kära grannar i rummet brevid så gick jag och Ida och la oss. Det gick ju bra. En stund. Hade säkert kunna sova jättebra den natten om det inte hade:
1. Varit minusgrader i lokalen
2. Varit någon som fick för sej att snylta på min madrass
3. Varit några som slaskade i mitt  öra.
Härligt utvilad (NOT!!) steg jag och Ida upp på morgonen för att åka till träning i Skogsfalkens klubbstuga. Nej vi är inte dumma i huvet. Ida ville komma hem och jag ville ha en dusch. Jonathan, Markus och Rasmus åkte oxå med, itne för att träna utan för att vi skulle till Borgen sen. Jag och Ida tog oss en karta och tänkte att vi kan ju gå en runda iaf. Där var en fin sjö vi kunde gå ett varv runt. Hahaha. Någon sjö såg vi inte och kartan hade vi inte behövt för den tittade vi inte ändå inte på. Tyvärr. Det hade kanske förhindrat en och annan förvirring. =)
Ida lämnade vi i Svängsta och vi andra åkte till Borgen där det blev en äkta slappdag. En dusch, Sound of Music på TV och så lånade jag Lisas säng lite, kände att jag behövde det. Annika, Kajsa, Siri och Sandra hade varit snälla och lagat mat som jag fick smaka. Potatisgratäng och kyckling var mycket mumsigt och kladdkaka till efterätt gjorde itne saken sämre. 
Vid halv 6 begav vi oss tillbaka till världens ände; Fridafors. Vi tänkte att vi eftersläntare kanske skulle beställa lite pizza precis som alla andra hade gjort en stund senare. Lisa fick följa med och hämta dom eftersom hon hade varit där en stund innan och hämtat dom andra, allt för att undvika felkörningar. Pizzerian hittade vi och gick in för att hämta vår mat:
"Nej det var nån här och hämtade dom nyss" fick vi till svar när vi sa vad vi hade beställt. Öööh. jaha. Vem har snott våra pizzor?  Vi försökte få tag på nån i lokalen för om det hade blivit något missförstånd men det var för dålig teckning. Då helt plötsligt kommer det in en liten kille med en hög pizzor i famnen, går fram till kassan, lämnar tillbaka pizzorna och säger "Oj, fel pizzeria".  Hahahahaha.  Där hade vi den skyldiga. Han sprang därifrån sen, kan ju ha berott på att vi mest skrattade. På vägen tillbaka hade vi en mycket spännande musiktävling i bilen som jag och Annika vann en förkrossande seger på.  Mat fick vi och gott var det.  Sen var det partaj igen och lördagen var riktigt lyckad måste jag säg. Några hade åkt hem och några hade tillkommit, bla Svilling och Patrik vilket var mycket trevligt. Efter lite allsång blev det rätt bra fart på dansgolvet. Som sagt, han hade nog fattat vad vi ville lyssna på.  Jonte och Josef dök upp även denna kväll, vad hade jag gjort utan er. =)   Blev inte helt nyktert denna kväll, men jag drack endast i medicinskt syfte. =P   Någon som drack lite mer än i det syftet var Linus, haha. Halva Patriks tequila försvann mitt under racet, illa.  =)  Och denna Janne, är han alltid bjuden? 
Efter 12 vaknade dansgolvet lite till och det var riktigt kul sista timmen. Bäst var Peps Persson och Roger Pontare, det blir så himla snygga danser till dom. =)   Vi avslutade även denna kvällen med en grupptryckare som efter en stund delade på sej och blev vals. Det gick betydligt bättre än på balen kunde jag och Josef konstatera. 
Och så kvällens roligaste syn. Jonathan i kastrull. Hahaha.  Han mådde inte så bra, eller var inte så pigg kanske är bättre. Så vi hämtade en kastrull om något otrevligt skulle hända. Nu fattade inte riktigt han vad kastrullen va till så någon sa att det var vodka i den. Då dök han rakt ner med huvudet och med ett sugrör i högsta hugg. Efter ett tag blev han nog trött så han somnade där. =)   Vilken syn. 
Ännu en iskall natt i huset blev det. Tog på mej massa kläder men det hjälpte inte, frös ändå. Lyckades sova lite iaf. På morgonen var det lite kaos. Det var lite trångt där ute där vi sov så golvet såg man knappt vilket ledde till att saker lätt hoppade ner i fel väska. Eller kunde det helt enkelt bero på att folk packade ner andras saker i fel väska. Stackars Patrik hade inga byxor på morgonen, så kan det gå när Linus har packat. =)
Maria bjöd på frukost i kaoset, tack. Jag hjälpte till att stapla några bord och stolar, sen var min städinsats över.  Städarna skötte det så bra själva så vi andra fick åka tillbaka till Borgen. Där parkerade vi i Jonathans soffa och kollade på skidor, perfekt sysselsättning den dagen.
Efter herrarnas staffett åkte jag, Kajsa och Lukas hem. Lyckades hålla mej vaken men min röst blev nog kvar i Fridafors. Hes som jag vet inte vad, fick vara tyst så mycket det gick.  Men annars mådde jag rätt bra.  =)

Tack för en trevlig helg alla. Hoppas på ett KF nästa år oxå.





image268

Jonathan "Kastrullen" Svensson

2 kommentarer

Annika

12 Dec 2007 23:01

haha ! jaaa, du har dock missat att beskriva linus alla ihopparningsförsök mellan ALLT & ALLA. först slänger han in mig i jonte ett antal gånger, men till sist ändrar han sig och säger "nej, sebastian är VERKLIGEN den rätta för dig" lilla linus ! usch, blev lite rädd när jag såg att den arm runt erik som jag trodde va min va just LINUS, usch " läskigt ! måste ju även säga att detta årets KF bild på oss är ANINGEN bättre än den förra året, detta året är vi iaf med på att bilden tas ! hihihi ! ha de fint gullio !

Suss

14 Dec 2007 21:57

Haha. Jag missade tack och lov alla dessa ihopparningsförsök, vilket jag är glad för. Jag hade det så bra så på egen hand. =)

Oja, året bild är en riktig höjdare. Hahaha. Not. Tur vi inte har våra smile uppe vid öronen. Men ja, som du sa, i år är vi iaf med på att bilden tas, alltid nåt. =)

Kommentera

Publiceras ej