Kalas och fest

0kommentarer

En liten sammanfattning av helgen kommer här.

Lördagen började med lite slappdag här hemma. Ljusstakar och stjärnor plockades fram, så mysigt så. Sen for familjen iväg på kalas. 70-års-kalas i Käxelåkra närmare bestämt. Den dagen jag går hungrig från ett kalas där finns inte. All denna mat och alla dessa efterätter. MUMS!  Ett litet kusinbarn vid namn Herman var oxå på plats. Vet inte om jag vågar fira jul med honom för när vi frågade vad han önskade sej i julklapp blev svaret en haj. Ja varför inte.
Efter detta kalas for jag vidare till nästa fest, Orions årsfest. Nej jag har inte bytt klubb och kommer inte att byta klubb heller. Men jag var där ändå och det var mycket trevligt, trots alla värvningsförsök. =)  Jag kände mej välkommen direkt när jag kom eftersom välkomskommitten överföll mej i kapprummet.  Revyn var riktigt bra, blev många skratt där. Bäst var nog sommartävlingen med Ernst och o-ringen förläggningen. När dom kom in på scenen och började köra pan-skämt trodde jag att jag hade hamnat fel, men nej. Det var inte så farligt. =)  Sen blev det dans och bara allmänt trevligt hela halva natten. Ingen av oss var väl någon större stjärna på dansgolvet. men vad gör väl det. =)
Vid två-tiden kastade jag och Ida in handduken och åkte hem till henne och sov. Mamma hade fått för sej att vi skulle åka till Bubbetorps julmarknad på söndagen så hon ringde och väckte mej alldeles för tidigt. Jag var nästan klar när hon kom sen...
På Bubbetorp var det lerigt och blött men det slutade regna efter en stund tack och lov. Blev lite fynd på marknaden men den rätta julstämningen infann sej aldrig. Kan ju berott på vädret...

Kommentera

Publiceras ej