Midnattsloppet 2007

0kommentarer

I helgen var alltså jag, mamma och Kajsa och sprang Midnattsloppet i Stockholm.  Resan dit i fredags gick över förväntan. Okej, vi gjorde infarter till utfarter och tvärtom så det blev lite trångt men men. Annars gick det bra. Vi stannade lite i Söderköping och tittade på GötaKanal och fick förklara hela sluss-systemet för Kajsa. =)  Vi tog sen inte genvägen via Nacka när vi skulle till Haninge. Man lär sej av sina misstag från andra år. =)  Fram till Haninge kom vi och världens bästa Hotell. Varm säng, god mat, dusch och transport till och från tävlingen. Tack Ulla-Lena och Uffe. På fredagkvällen blev det mat och sen försökte jag kolla på film men ögonen trillade ihop så jag gick och la mej istället.
På lördagen for vi til Farsta. Där hämtade vi tävlingströjorna och chip och blev det lite shopping. Tillbaka till Haninge och mat och sen var det bara att invänta kvällen. Jag laddade med glass och Grease 2. Helt perfekt. =)  Sen blev det mat igen (shit vad jag äter)  och sen skulle vi ju ta den obligatoriska gruppbilden innan vi åkte. Oj vad vi tycker om gruppbilder. Not. Så här vacker blev den...

image109


Sen körde dom oss in till stan, söder för att vara exakt, dom skulle ändå in och agera publik. TC, om man nu får kalla det så på en löpartävling, var på Zinkensdamm IP. Där gick vi mest och spanade läget innan start. Klockan 22,10 gick då starten för startgrupp 3 där jag var placerad. Innan start fick man svära löpareden. Den gick väl mest ut på att man skulle ha trevligt och inte knuffas för mycket. =)  Sen blev det fyrverkeri, mycket fint. Sen skulle dom spela en låt så vi blev extra taggade och vad börjar dom spela om inte "Just idag är jag stark".  Hahaha.  Heja. =)
Springandet sen ja. Jo det var mycket trevligt. På midnattsloppet får man inga nummerlappar utan alla startande får en tröja istället så där sprang 17000 röda små tomtenissar iväg genom stan. Såg rätt roligt ut. Man hade verkligen behövt nån extram huvudbonad för att utmärka sej. Vi har lovat att satsa på detta till nästa år så kanske Ulla-Lena och Uffe ser oss för det gjorde dom inte i år. Konstigt. Alla i röda tröjor och det var mörkt. 
Men jag är nöjd med mitt lopp. 1 mil på söder är något jag gärna gör om. Efter målgång var jag helt slut, var nånstans mellan svimfärdig och spyfärdig.
Vann damklassen gjorde en viss Isabella Andersson från Vilshult. Låter det bekannt? Svar Ja. =)    Kan ju iaf skryta lite med att jag har tränat med henne. Eller tränat och tränat. Ibland undrade jag om hon var anställd för att jaga runt mej på träningar så jag inte skulle börja gå när jag blev trött. =)
Under Midnattsloppet har dom även en maskeradtävling. Mina favoriter var helt klart kräftorna. Det var två som hade klätt ut sej till kräftor. Och sen hade dom byggt en kastrull runt sej med kartong och klätt i folie. Dom här två kräftorna sprang sen hela loppet i den här kastrullen. Helt underbara. Tror tyvärr inte jag lyckades fånga dom på bild.
Sen blev det hem till den sköna sängen, myys. Söndag och vi skulle besöka Ikea innan vi åkte hem. Efter att ha fått en guidad tur i Kungens kurva så hittade vi dit. Jag var väl mest där för maten. Så god. =)  Köpte ingenting, har nog aldrig hänt på Ikea innan. =) 
Hemfärden gick bra sen. På rastplatsen var det lite mysko. Utländsk bil som höll på med nåt i skogen. Vi hade många teorier om vad. Haha =)
Hem kom vi.

/Susanne

Kommentera

Publiceras ej