Återuppstånden ifrån dom döda

0kommentarer

Ungefär så är det. Efter x antal påtryckningar från bland annat min kära mor tänkte jag att jag skulle försöka mej på det omöjliga; Att uppdatera bloggen.
Att skriva ett blogginlägg i sej är inte omöjligt, nej nej, jag har övat. Jag menar mer att det senaste inlägget skrevs 10 juli 2013 (!!!) och att jag nu ska försöka ta ikapp 6 månader och 9 dagar. På ETT inlägg! Helst något kortare än Strindbergs samlade verk. DÄR har vi det omöjliga.
 
Vad har liksom hänt på 6 månader och 9 dagar?
Jag skulle för enkelhetens skull kunna svara: Inget särskilt. Och sen bara fortsätta den här bloggen som om ingenting har hänt. Men så lätt kommer ni (mina 3 hängivna läsare?) inte undan ;) Och inte jag heller.
Och med tanke på att jag kan skriva en halv avhandling om en förmiddag är jag då lite nervös inför det här projektet. Så för att göra lidandet kort (och min skrivkramp hanterbar) har jag ett förslag.
Jag kommer att nämna de stora sakerna som har hänt. Så ni vet ungefär var jag har hamnat fram till idag. Skippar något mindre viktiga saker som att jag köpt nya gummistövlar och att jag sett Bengan Johansson i Halmstad (wohoo). En och annan bild kanske får dyka upp för att hjälpa den här sammanfattningen på traven.
 Okej då börjar vi. Ska försöka mej på någon slags kronologisk ordning. Sommaren tog slut innan jullovet iaf, så mycket vet jag.
 
- Lurade med mej pappa och lillasyster till Dalarna. Detta för att jag behövde en hejaklack när jag skulle klä ut mej till kassler och hoppa i den iskalla (15 grader) Västerdalälven. Även min Lindasp hade äran att få ingå i denna hejaklack.
Jag simmade. Dom gick brevid och hejade (och säkert skrattade åt min fantastiska outfit).
Thats it. Tjejklassikern del 3 var därmed avklarad. Tack Vansbro.
 
     
 
- O-Ringen i Boden. Boden!!! Vet ni hur långt det är dit? Nej inte vi heller för vi flög. Sjukt smidigt. Ännu smidigare när lillasyster bor i Luleå och kan stå för transporter cykeluthyrning. O-Ringen var lika jobbigt och trevligt som vanligt. Vi sprang orientering, grillade korv inomhus, slogs med myggen och åt godisremmar. Med andra ord var allt i sin ordning.
 
   
 
- Tur jag hade en så lugn och stillsam "semester". Efter en veckan O-Ringen väntade en vecka Fjällvandring med Stefan och Fredrik. Vandringen gick mellan Nikkaluokta och Vakkotavare, och så en extra natt på Saltoluokta för mej och Fredrik. Där åt vi världens bästa 3-rättersmiddag. Okej, allt är en gott efter en vecka pulvermat.
Just det, glömde säga: Vi traskade upp för Kebnekaise. Aldrig förr har så mycket sten legat på ett ställe. Vi hade snöbollskrig och sen gick vi ner igen.
 
      
 
- Det blev september och jag fick för mej för andra gången att jag vet vad jag vill blir när jag blir stor. Så flyttlasset gick ännu en gång till Lund, Kämnärs närmare bestämt.
Här bor jag nu, läser Kandidatprogrammet i Naturgeografi och Ekosystemanalys. Trivs som fisken i vattnet. Det här var mycket mer min grej. Nu får man både läsa böcker, räkna obegriplig fysik och åka ut och krama träd på riktigt. I love it.
 
      
 
- Blev nolla en gång till. Men den här gången satt knäna kvar så jag ser det som ett framsteg.
Under hösten har det varit plugg, plugg och plugg. Fast om man jämför med LTH är det semester. Jag gillar det här tempot.
 
 
- Åkte till Stockholm. Den här gången fick mamma och Fredrik åka med som min berömda hejaklack. Äntligen skulle den där Tjejklassikern slutföras. Om jag så skulle krypa runt Lidingö.
Det behövde jag tack och lov inte. Jag sprang. Och stukade foten. Och fortsatte att springa.
Med en bandagerad fot och en efterlängtad medalj åkte en sjukt nöjd tjej hem. Tjejklassikern var genomförd. Det tog bara 2,5 år...
 
   
 
(Det går rätt bra det här, kort och koncist. Och bara för att speeda på ytterligare skippar jag större delar av hösten. Det hände inte så mycket spännande. Klarade första tentan, fick punktering på cykeln, orienterade på Bornholm...bla bla... Vi går vidare).
 
- Jul. Jo nu hoppar vi dit. Hösten är ändå bara ett långt mörker.
Jag tog jullov. Fast för första gången ett jullov innehållande plugg. Tentan skulle dyka i januari så det var inte så mycket att välja på. Lite ledigt måste man också ha. Och det hade jag.
Julafton i Eskilstorp, mellandagar i Karlskrona, nyår i Furuboda och några dagar till i Karlskrona. Det var det jullovet.
 
     
 
- Tillbaka i Lund. Andra tentan skriven. Resultat väldigt oklart. Den eviga väntan på tentaresultat har början.
Förkylningstimmarna har minskat och sömntimmarna ökat, det tackar vi för. Det har lett till att även träningstimmarna har ökat något, det tackar vi också för.
 
Slut på uppdatering. Herregud.
Något slags personligt världsrekord i kortfattning (?).
Hoppas ni överlevde.
 
Ciao!
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej