Från vals till lambada?

0kommentarer

Jag tror sommaren lite försiktigt har sagt hej. Och för min del får den gärna hålla sej på det här försiktiga stadiet. 30 grader varmt och grilla sej själv är inte riktigt min grej. Som den tråkiga svensk jag är tycker jag lagom är bäst. Lagom varmt. Lagom mycket sol.
Hur som helst.
Med sommarens intåg följer en del händelser med. Examen är en av dom och Fredrik kan sträcka lite extra på sej nu och tillägga titeln Civilingenjör på visitkortet. Bra jobbat hörru!! Förstår att du kommer sakna Klas-Ernald och microköerna på L-vägen men jag hoppas det ska gå bra ändå.
Detta (och diverse födelsedagar) firades med kalas i Eskilstorp. För att piffa upp kalaset lite extra passade hunden på att rymma och Jennie fick ett träningspass utöver det vanliga. Vi hejade på så gott vi kunde från köksfönstret.
 
Helgen efter var det dags för kalas igen, fast av lite annan sort. Bröllop i Kulltorp och oj så fint det var. Jättefint brudpar och en jättetrevlig fest efteråt. Om någon frös på festen så mådde inte den människan bra för toppnoteringen för temperaturen i lokalen landade på 28,2 grader. Det räckte gott och väl för att tro att man fått feber och ville bada i en isvak.
Något bad i isvak blev det inte men däremot fina sånger, filmer, och bildspel. Lambada-dansen överlämnade jag dock med varm hand till Jennie. Hur det gick har jag inga säkra uppgifter på.
 
Tack för trevliga helger.
Nu väntar semester. SÅ JÄKLA NAJS!!  =)
 
      
 
 

Kommentera

Publiceras ej