Skvalborg, Kvalborg, Valborg och Finalborg

2kommentarer

Man är ju inte 20 längre... och därför räckte det alldeles utmärkt för min del att bara fira Valborg. 4-dagars spektaklet får någon annan hålla på med.
Valborg ja, det sägs att man ska fira det i Lund eller Uppsala någon gång innan man dör. Nu har jag gjort Lund, Uppsala nästa år (Karna?)?
Valborg i Lund firas i Stadsparken, tillsammans med ca 25000 (har jag hört...) andra. Det är KAOS, milt uttryckt. Klassen skulle ses vid 8 för att kunna få en någorlunda bra plats. Jag tog sovmorgon och tänkte att jag skulle hitta dom andra vid 11. Det var inte helt lätt. Vid 11 var Stadsparken inte full utan knökfull. Folk hade picknick på varandra och när man såg köerna till bajamajorna önskade man att man var född till kille istället.
Men hej, solen sken och alla var där så varför klaga. Det blev en jättehärlig dag i stekande sol tillsammans med vänner. En brutal bonnabränna är något man får räkna med och konsten att cykla med en brassestol har nått helt nya nivåer.


Hej och välkomna till Stadsparken.


En Erik och två Kelly (som om det inte räckte med en liksom...)


Andreas och Jonathan har skaffat pool.


I L11 är man så här glad på Valborg.

Efter många soltimmar i Stadsparken blev det ett kort besök på Lunds där vi fick lite mat i magen innan vi rullade hem för lite vila och en kalldusch på brända armar. Kvällen fortsatte hos två slagna hjältar på Delphi. Det kostar att ligga på topp, och att ha en pool i Stadsparken. Så med mina sista krafter for jag till St Hans och umgicks med en gäng OL-Teamare, det kan liksom inte bli tråkigt hur gärna man än vill ;-) Efter en något omständig avslutning på kvällen tackade jag för mej och cyklade hem, när väl cykeln återvänt...

Tack alla för en härlig Valborg. Det blir ingen Finalborg ikväll.

2 kommentarer

Mikael Olsson

01 May 2012 20:46

Jag firade min valborg i Uppsala och kan säga att det var typ det roligaste jag har gjort! Rekommenderas :D

Karna

01 May 2012 23:08

Du är välkommen :)

Kommentera

Publiceras ej